نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

وحشت انسان ها از آیدا!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وحشت انسان ها از آیدا!

ايسنا/ «گاردين» در گزارشي با عنوان «روبات هنرمند» نوشته است: آيدا روباتي است که در ميان انسان‌ها، وحشت به پا کرده است. اين زن، اگر بشود به آن گفت زن، کار خود را در هنر با نقاشي آبستره يا انتزاعي آغاز کرد و بعد به نقاشي از خود پرداخت.

آلبرت کوچويي ـ گوينده پيشکسوت راديو ـ که هر روز با مرور تيترها و سرفصل‌هاي رسانه‌هاي جهان، مهمترين اخبار دنيا را روايت مي‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

 برخي اخبار امروز (۳ خردادماه) روزنامه‌هاي جهان به شرح زير است:

_ خبر نخست روزنامه «فايننشال تايمز» از مقابله با ويروس هندي نوشته است: اطلاعات تازه خبر مي‌دهد که واکسن‌هاي مقابله با کرونا قادر به مهار ويروس جهشي هندي نيز هست. 

اين روزنامه در گزارش ديگري با عنوان «دگرگوني جهان» نوشته است: کشتن جورج فلويد، توسط يک افسر سفيدپوست در آمريکا تاريخ پرخشونت آمريکا عليه سياهان را آشکار و همه معترضان جهان را در يک نهضت تازه شکل گرفته، متحد کرد. تصويرهاي نژادپرستانه قرن‌هاي گذشته، در يک سال اخير زنده شدند. دبورا دوگلاس، تحليل‌گر سياسي نوشته است: ۹ دقيقه و ۲۰ ثانيه، براي خفه کردن يک سياه که جهان را به صدا درآورد.

_ «گاردين» در گزارشي با عنوان « رودررو با صهيونيسم» نوشته است: يهوديان آمريکا، اکنون براي مقابله با اسرائيل قيام کرده‌اند. شعاري در دست زن سالخورده يهودي در خيابان‌ها ديده مي‌شود که مي‌گويد صهيونيسم يعني نسل‌کشي. آربل آنگل، سردبير يک نشريه يهودي نيز نوشته است که من در راه‌پيمايي با فلسطينيان و در همبستگي با آنها در سال ۲۰۱۴ تنها بودم. اما اکنون، تنها نيستم. جاناتان فريدلند، تحليل‌گر سياسي انگليس گفته است: اسرائيل بايد بداند، اکنون وزن انتقادات عليه آن سنگين شده است. در تظاهرات همبستگي با فلسطينيان در ۱۵ مي، حضور يهوديان، پديده‌اي غريب بود و اکنون شگفت‌انگيز.

* از حاشيه خبرها: 

«گاردين» در گزارشي با عنوان «روبات هنرمند» نوشته است: آيدا روباتي است که در ميان انسان‌ها، وحشت به پا کرده است. اين زن، اگر بشود به آن گفت زن، کار خود را در هنر با نقاشي آبستره يا انتزاعي آغاز کرد. بعد به نقاشي از خود پرداخت. 

آيدا، نخستين روبات هنرمند فراواقعي است که آثارش در موزه طراحي تمدن، به تماشا گذاشته خواهند شد. اکنون پرسش جهان هنر اين است: چه بر سر هويت و خلاقيت مي‌آيد؟ آنچه انسان تا به امروز به خاطر آنها فخر مي‌فروخت.

يک گروه برنامه‌ساز، روبات‌ساز، کارشناس هنر و روانشناسان براي ساخت روبات آيدا کار کرده‌اند. با اين روبات، جايگاه انسان در هنر، چه خواهد شد؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar