نماد آخرین خبر

آیا کار بیش از حد کُشنده است؟

منبع
مجله ايلياد
بروزرسانی
آیا کار بیش از حد کُشنده است؟

مجله ايلياد/ اگر بيش از ۵۵ ساعت در هفته کار مي‌کنيد، بايد بدانيد که سلامتي شما در خطر است. بر اساس داده‌هاي سازمان بهداشت جهاني و فدراسيون بين‌المللي کارگران سالانه ۷۴۵،۰۰۰ نفر در دنيا به خاطر کار کردن با ساعت‌هاي طولاني جان خود را از دست مي‌دهند. مطالعه‌اي که اخيراً در مجله‌ي Environment International منتشر شده است، اولين مطالعه در مورد تاثير کار طولاني مدت و مرگ بوده است.

در سال ۲۰۱۶ به طور تخميني ۳۹۸،۰۰۰ نفر در اثر سکته و ۳۴۷،۰۰۰ نفر در اثر بيماري‌هاي قلبي ناشي از کار بيش از ۵۵ ساعت در هفته جان خود را از دست داده‌اند. اين آمار سال به سال نيز در حال بدتر شدن است. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ تعداد مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي در اثر کار طولاني مدت حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. در مورد سکته‌ي مغزي نيز اين رشد طي اين سال‌ها حدود ۱۹ درصد بوده است.

مردان بيش از زنان در معرض خطر مرگ ناشي از کار زياد هستند. تقريباً ۷۲ درصد اين نوع مرگ‌ها به مردان اختصاص دارد. از نظر سن نيز بيشترين خطر متوجه ميانسالان و افرادي است که در سنين بالا بازنشسته نشده‌اند. در واقع بيشترين فراواني مربوط به افراد ۴۵ تا ۷۴ ساله است.

در حال حاضر ۸.۹ درصد از انسان‌ها بيش از حد کار مي‌کنند. تعريف کار بيش از حد کار بيش از ۵۵ ساعت در هفته است. آسياي جنوب شرقي جايي است که مردم آنجا بيشترين ساعت‌هاي کاري را دارند و مردم اروپا کمترين آسيب را از کار طولاني مدت مي‌بينند.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ تعداد افرادي که بيش از ۵۵ ساعت در هفته کار مي‌کنند نيز افزايش چشمگيري داشته است که مي‌تواند ناشي از مشکلات اقتصادي دنيا باشد. موبايل‌هاي هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نيز به اين مشکل افزوده‌اند و با وجود آن‌ها ساعت‌هاي کاري مي‌تواند محدود به مکان و زمان خاصي نباشد.

شيوع کوويد۱۹ نيز مي‌تواند باعث وخيم‌تر شدن اين شرايط شود، زيرا ناپايداري اقتصادي بيشتر شده و فرهنگ کاري نيز عوض شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره