نماد آخرین خبر

طراحی وسیله ای برای کمک به ماهیچه های تنفسی

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
طراحی وسیله ای برای کمک به ماهیچه های تنفسی

سیناپرس/ محققان موفق به طراحی یک وسیله کمکی شده اند که به ماهیچه های تنفسی کمک کرده و می تواند تاثیر ورزش را افزایش دهد. به گفته پژوهشگران، انجام تنها پنج دقیقه تمرینات تنفسی هر روز به مدت بیش از شش هفته، عملکرد افراد را روی تردمیل تا ۱۲ درصد بهبود می بخشد.
بسیاری از افراد میانسال و مسن تر برای رعایت دستورالعمل های پیشگیری از بیماری در مورد فعالیت بدنی تلاش می کنند. به بزرگسالان توصیه می شود هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط داشته باشند. اکنون دانشمندان راه ساده ‌ای برای آسان ‌تر کردن ورزش روی تردمیل برای کسانی که در تلاش برای دویدن هستند، ابداع کرده‌ اند.
مشخص شده است که ورزش منظم خطر ابتلا به بیماری های مهم از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان را که سه عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند، کاهش می دهد.

کیتلین فریبرگ، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کلرادو، در این رابطه می ‌گوید: توسعه شکل‌ های جدید تمرین بدنی که باعث افزایش پایبندی و بهبود عملکرد بدنی می‌شود، کلید کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های مزمن با افزایش سن است.
روش موسوم به IMST با مقاومت بالا (تمرینات قدرتی عضلانی دمی با مقاومت بالا) ممکن است یکی از این استراتژی ‌ها برای ترویج پایبندی و بهبود مولفه‌ های متعدد سلامت در میانسالی و بزرگسالان مسن‌ تر باشد.IMST شامل دم از طریق یک دستگاه دستی است که به تنفس مقاومتی کمک می کند. در این مطالعات در مجموع ۳۵ بزرگسال به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه تمرین موظ به اجرای تمرین های ورزشی مرتبط با تنفس مقاومتی بالا  بوده و یک گروه کنترل با روشی که منجر به تمرین تنفسی ساده تر بود، تمرین کردند.


 شرکت کنندگان از یک سیستم تنفس دستی برای ۳۰ تنفس در روز یا حدود پنج دقیقه در یک دوره شش هفته استفاده کردند.
به گفته محققان، افرادی که بخشی از گروه مقاومت بالا بودند،  زمان تردمیل خود را تا ۱۲ درصد بهبود دادند. شرکت کنندگان در گروه با مقاومت بالا همچنین رابطه ای با تغییرات ۱۸ متابولیت آزمایش شده در این مطالعه نشان دادند، بای توجه داشت متابولیت ها عمدتا نقش کلیدی در تولید انرژی و متابولیسم اسیدهای چرب دارند. با این حال، هیچ تغییری برای افراد در گروه کنترل با مقاومت کم مشاهده نشد.
نمونه هایی از فعالیت با شدت متوسط از دوچرخه سواری و بازی تنیس دو نفره گرفته تا ایروبیک در آب و هل دادن ماشین چمن زنی را شامل می شود. افرادی که زمان زیادی ندارند می توانند ۷۵ دقیقه ورزش شدید انجام دهند تا اندام خود را حفظ کنند.
 فریبرگ  در تکمیل توضیحات خود می‌افزاید: این یافته ‌های اولیه نشان می ‌دهد که پنج دقیقه ورزش در روز با کمک IMST با مقاومت بالا، یک روش تمرین بدنی امیدوار کننده و بسیار موثر است که تحمل ورزش را افزایش می ‌دهد و مسیرهای متابولیک را در بزرگسالان تعدیل می ‌کند.
شرح کامل این یافته ها در نشست سالانه انجمن فیزیولوژیک آمریکا در فیلادلفیا ارائه شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره