نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی استان ها؛ شهروندان مراقب سیلاب باشند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی استان ها؛ شهروندان مراقب سیلاب باشند

آخرین خبر/ سازمان هواشناسی در حالی از وقوع رگبار و رعد و برق در چندین استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد که روز قبل نیز برای 7 استان هشدار نارنجی صادر شده بود که متاسفانه 7 تن بر اثر سیل روز گذشته در مشهد فوت کردند. همچنین هواشناسی امروز نیز برای برخی از نقاط و استان ها هشدار نارنجی صادر کرد.

توصیه هواشناسی: از سفرهای غیرضروری، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود

🔸از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه و نواحی مرتفع خودداری شود.

🔸هشدار نارنجی هواشناسی درباره رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش شدید بار در نوار شمالی کشور و استان فارس صادر شده است.

سازمان هواشناسی روز گذشته برای استان‌های نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس، بوشهر، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال سیستان و بلوچستان ارتفاعات البرز، سمنان و در برخی از نقاط یزد، کرمان و خوزستان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید همراه با بارش‌های رگباری و در برخی نقاط مستعد تگرگ پیش بینی کرده بود.

اصغری: از 10 روز قبل گفتیم مشهد قرار هست سیل بیاید

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی 
- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه ( جنوب – شمال ) حدفاصل مسکن مهر گیلاوند تا دماوند
- تردد روان در محورهای چالوس ، هراز ، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)
 ضمنا محورهای چالوس ، هراز ، فیروزکوه دارای بارش باران و مه گرفتگی و آزادراه قزوین – رشت و آزادراه تهران - شمال فاقد مداخلات جوی می باشند.
آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها )
- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل مهرویلا تا پل حصارک

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از نقاط کشور

همچین اصغری کارشناس هواشناسی گفت: علاوه بر صدور هشدار نارنجی در شمال‌شرق کشور، شرایط برای بارش‌های سنگین امشب و فردا در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و سواحل دریای خز مهیا است. شرایط برای وقوع سیل در ساعات بعد از ظهر برای کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس هم مهیا است.

سیل و آبگرفتگی در ۱۱ استان و امدادرسانی به بیش از ۸۰۰ تن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۸۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۱ استان کشور خبر داد.

بابک محمودی در تشریح جزئیات حوادث ناشی از سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: با توجه به اعلام قبلی سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در استان‌های اعلام شده را به حالت آماده‌باش درآورد و در همین راستا نیز از لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی اقدامات امدادگران نیز آغازشد. همچنین پیش از آن نیز اقدامات پیشگیرانه و هشداری را آغاز کرده بودند. 



وی با بیان اینکه ۱۱ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس و قزوین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند، گفت:‌ تاکنون ۳۲ مورد عملیات امداد و نجات از سوی نجاتگران‌ و امدادگران هلال احمر انجام شده که در جریان آن به ۸۸۳ نفر آسیب دیده امداد رسانی شده است.

وقوع رگبار باران در اکثر استان‌های کشور طی ۲۴ ساعت آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، برخی مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد، خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرک پیش‌بینی می‌شود که جمعه (۲۸ اردیبهشت) سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف شده و در سایر مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.



وی با بیان اینکه شنبه (۲۹ اردیبهشت) سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان اردبیل و نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. همچنین در برخی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.



رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) بارش پراکنده در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده به تناوب در اغلب مناطق، بویژه مرکز و نوار جنوبی کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب ایجاد گردوخاک خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar