نماد آخرین خبر

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

ایسنا/ جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین مظفر نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارائه کرد.

همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

وی به افزایش برخی شاخص های علمی و فرهنگی در ۲,۵ سال اخیر اشاره کرد که از جمله مهمترین آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین المللی کشور از ۶۸ مجله به ۱۰۱ مجله و نیز اقدامات مثبت فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص ۵% بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص ۱۱۰درصدی بودجه دانشگاه‌ها در ۳ سال اخیر است.

وزیر علوم همچنین بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و آن را مهمترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه‌های دولتی در شش کلان مسأله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم ارائه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون با بیان نظرات خود برای حل مسائل مطرح شده، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

ادامه بررسی این موضوع به جلسه آتی کمیسیون موکول شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره