نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی تخصصی: فقط ۲ سوال اشتباه بود

منبع
فارس
بروزرسانی
پاسخ وزارت بهداشت به اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی تخصصی: فقط ۲ سوال اشتباه بود

فارس/آزمون «دستیاری پزشکی تخصصی» امسال حاشیه‌ها و اعتراضاتی را در پی داشت، وزارت بهداشت در پاسخ به این اعتراضات تاکید کرد که این آزمون در نهایت امنیت و آرامش برگزار شده است و 80 درصد داوطلبان هم حائز شرایط برای انتخاب رشته شده‌اند.
 
پنجاه و یکمین آزمون «دستیاری پزشکی تخصصی» با بیش از ۱۲ هزار شرکت‌کننده، ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، این آزمونِ ۲۰۰ سؤالی، سالی یک بار برگزار می‌شود تا پزشکان عمومی، از طریق آن برای انتخاب رشته تخصصی از نظر علمی تعیین صلاحیت شوند.جمعی از شرکت‌کنندگان در این آزمون تاکید داشتند که ۳۰ سؤال اشتباه بود و برهمین اساس هم 2 هزار و 600 نفر اعتراض خود نسبت به این آزمون را ثبت کردند.
در پی اعتراضات به این آزمون، معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی اطلاعیه‌ای تاکید کرد که آزمون دستیاری تخصصی بالینی دوره 51 در نهایت امنیت و آرامش برگزار شده است و 80 درصد داوطلبان هم حائز شرایط برای انتخاب رشته شده‌اند.
در این اطلاعیه آمده است که برای طراحی سوالات آزمون پذیرش دستیاری از اعضای هیئت علمی مختلف دانشگاه های علوم پزشکی که در مسیر طراحی و آزمون ها شناخت و آشنایی کامل دارند درخواست می شود که سوالات خود را در هر رشته تخصصی و با تعداد مشخص به خود دانشگاه و کلان منطقه ارائه کنند.* 80 درصد از داوطلبان آزمون دستیاری امشال حائز حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته شدند به گفته معاونت آموزش وزارت بهداشت، حدود 10 هزار و 500 نفر در آزمون دستیاری امسال حضور داشتند که حدود 80 درصد از داوطلبان حائز حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل دستیاری شده‌اند که این میزان ده درصد بیش از سال های گذشته است.
وزارت بهداست در این اطلاعیه اشتباه بودن 2 سوال در این آزمون را تایید و اعلام کرد که سوالات آزمون توسط مجرب ترین اساتید کشور طرح شده و در چهار مرحله از نظر دقت طراحی و انطباق با منابع پایش و نظارت شده است و داوطلبان نیز به صورت قانونی فرصت دارند در مرحله بررسی اعتراضات آزمون دستیاری اعتراض خود را به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کنند و در آزمون امسال نیز روند بررسی اعتراضات توسط هیات ممتحنه بورد با دقت بررسی شد و 2 سوال مورد پذیرش قرار گرفت و نمره .. آن برای تمامی داوطلبان اعمال شد.

علی رغم تمام این بررسی ها، اعتراض مجدد برخی از داوطلبان مورد رسیدگی و بازبینی مجدد قرار گرفته که طی دو جلسه با حضور نمایندگان این داوطلبان پاسخ‌های علمی در پاسخ به شبهات برخی سوالات به آنها داده شده است.
همچنین این وزارتخاته تاکید کرد که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نیز پاسخ علمی به تمام شبهات برخی سوالات توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دسترس مسئولان دیوان عدالت اداری قرار خواهد گرفت.  
در پایان این اطلاعیه هم آمده است که در صورتی که با بررسی نهایی سوالات تغییری در نتایج رخ دهد، نتایج آن هفته آینده از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar