نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

آمار فوتی‌ها و مصدومان زائران اربعین در تصادفات رانندگی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمار فوتی‌ها و مصدومان زائران اربعین در تصادفات رانندگی

ایسنا/ رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش چشمگیر موارد فوتی و مصدوم حوادث مرتبط با زائران اربعین در کشور خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در تشریح آخرین آمارها از وضعیت ترددها و تصادفات مرتبط با زائران اربعین حسینی در کشور گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که از کل زائرانی که از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه، یعنی پایان روز اربعین حسینی به کشور عراق سفر کرده‌اند، ۷۷ درصد با وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ درصد نیز با اتوبوس به پایانه‌های مرزی رفته‌اند. حدود سه درصد نیز با دیگر وسایل حمل و نقل نظیر هواپیما، قطار و ... راهی این سفر شده‌اند.

بازگشت بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور
وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از زائران اربعین نیز به کشور بازگشته‌اند و مابقی نیز طی امروز و فردا به کشور بازخواهند گشت.
رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به آمار تصادفات مرتبط با زائران اربعین در داخل کشور نیز اشاره کرد و گفت: این آمار مربوط به زائران ایرانی است و بر این اساس تا پایان یکشنبه شب، ۱۹ فقره تصادف مرتبط با زائران در جاده‌های کشورمان رخ داده که در این حوادث ۲۸ تن جانشان را از دست داده‌اند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است. البته همانطور که بارها اعلام شده است، از نظر پلیس حتی یک مورد فوتی یا مصدوم نیز در تصادفات زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود.
حسینی درباره تصادفات جرحی نیز گفت:‌ در مجموع از ابتدای ماه صفر تا پایان روز یکشنبه، ۹۱ فقره تصادف جرحی مرتبط با زائران اربعین در جاده‌های کشور رخ داده که در جریان این تصادفات ۱۸۴ نفر مجروح شده‌اند. این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: البته این آمار مربوط به صحنه تصادفات است و آمار نهایی با بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی بررسی و اعلام خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، تعداد ترددها نیز در مجموع ۱۵ درصد افزایش داشته است و استقرار ماموران پلیس راهور تا زمان بازگشت آخرین زائران ادامه خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar