نماد آخرین خبر

معاون اژه‌ای: اجرای قانون الزام به ثبت اموال غیر منقول نیازمند آمار دقیق است

منبع
مهر
بروزرسانی
معاون اژه‌ای: اجرای قانون الزام به ثبت اموال غیر منقول نیازمند آمار دقیق است

مهر/ معاون اول قوه قضائیه گفت: در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول سامانه‌ها باید به نوعی تدبیر شوند که مردم سرگردان نشوند.
دوازدهمین جلسه شورای راهبری تمهیدات لازم در ارتباط با قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول ۱۰ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه، حسن بابایی رئیس سازمان اسناد و املاک کشور، سید بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، سیدمحمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، شاهمیرزایی معاون وزیر، نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و مدیران سازمان ثبت اسناد، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، گودرزی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران و نمایندگان این اتحادیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضائیه در این جلسه اظهار کرد: در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول سامانه‌ها باید به نوعی تدبیر شوند که پشتیبان یکدیگر باشند تا مردم سرگردان نشوند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های مربوطه را قطعاً در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد به طوری که تا به امروز نیز این اقدام را انجام داده است و مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.

وی افزود: متولی اصلی مدیریت، تعریف و نظارت سامانه‌ها باید سازمان ثبت اسناد باشد. به منظور اطلاع رسانی این قانون نیز مصوباتی در این جلسه تصویب شد تا از هر طریقی که می‌توانیم در ذهن مردم تأثیرگذاری داشته باشیم تا رفتار عمومی صحیحی از خود نشان دهند.


معاون اول قوه قضائیه گفت: از وضعیت موجود آمار دقیقی نداریم و آمار پراکنده است به جز سازمان ثبت اسناد بخش‌های مختلف آمار دقیقی ارائه نکردند برای برنامه‌ریزی به این آمار احتیاج داریم و برای جلسه بعدی حوزه‌های مرتبط باید آمار دقیقی از وضعیت موجود خود ارائه دهند.

خلیلی بیان کرد: درباره میزان پیشرفت قانون الزام باید شاخص‌ها و معیارهایی داشته باشیم در حال حاضر میزان رشد کاملاً مشخص نیست و اینکه طبق مصوبات جلسات برگزار شده چند درصد به هدف نزدیک شده‌ایم مشخص نیست چرا که بر اساس معیار شاخص اندازه‌گیری صورت نمی‌گیرد باید هر بخش معیارها و شاخص‌های مورد نیازی که اعلام می‌کنیم را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم گزارشات مدنظر را ارائه دهیم و هدف گذاری آینده را مشخص کنیم بنابراین در این جلسه مصوب شد معاون راهبری قوه قضائیه متولی این امر باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar