نماد آخرین خبر

«نقص راه‌ها» عامل وقوع ۲۱۷ تصادف در پایتخت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
«نقص راه‌ها» عامل وقوع ۲۱۷ تصادف در پایتخت

ایسنا/ رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در برخی تصادفات، نقص در راه‌ها و یا پروژه‌های عمرانی نقش دارند که سهم تقصیر به آنها تعلق می‌گیرد.

سرهنگ مصطفی زینی‌وند با اشاره به اینکه در هر تصادفی، خطای انسانی، نقص راه و نقص وسیله نقلیه مورد بررسی قرار می گیرد، درباره تعریف نقص راه افزود: نقص یا کمبود در تابلو، علائم، سطح راه، شانه‌ها و حفاظ‌های راه را «نقص راه» می‌گویند که هر کدام از این مسائل می‌تواند باعث تصادفات باشد. 

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تمام راه‌های کشور متولی‌ دارند که مسئولیت دارند راه‌ها را تعمیر و نگهداری کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد و نقص در راه‌ها باعث و عامل تصادف باشد یا سهمی در آن داشته باشند؛ کارشناسان تصادفات، سهم تقصیر راه‌ها را مشخص می‌کنند. 

زینی‌وند با اشاره به سهم تقصیر راه‌ها در ۲۱۷ تصادف پایتخت، گفت: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۳ تصادف فوتی، ۱۱۰ تصادف جرحی و ۹۴ تصادف خسارتی رخ داد که در آن راه‌ها سهم تقصیر داشتند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات آسفالت باعث وقوع تصادفات می‌شود؟ افزود: در بعضی از نقاط شهری متأسفانه شاهد هستیم که فرونشست آسفالت باعث می شود فرمان‌پذیری خودرو از دست راننده خارج شود و این مسئله باعث تغییر مسیر ناگهانی و انحراف از مسیر و در نهایت تصادف می شود و با نظر کارشناس می تواند این مسئله سهم تقصیر بگیرد.

رعایت نکات ایمنی در پروژه های عمرانی از تصادفات جلوگیری می کند

زینی وند درباره اینکه پروژه‌های عمرانی نیز ممکن است باعث تصادف شوند، افزود: پروژه‌های عمرانی که در شهرها و جاده‌ها در حال ساخت هستند؛ باید قوانین مربوطه و نکات ایمنی را رعایت کنند تا از وقوع تصادفات پیشگیری شود. به عنوان مثال افرادی که در آن محدوده مشغول هستند و خودروهای سنگینی باید در محل حضور داشته باشند؛ باید نکات ایمنی را رعایت کنند و در محل مناسب قرار گیرند. همچنین باید در نزدیکی این محل‌های ساخت و ساز، تابلوها، علائم، بشکه‌های ترافیکی، چراغ‌های ترافیکی و غیره لازم نصب شود تا رانندگانی که در حال ورود به این مسیرها هستند؛ از وجود این پروژه عمرانی، با خبر شوند.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: نصب این علائم  هشدارها باعث می‌شود راننده بدانند قرار است در مسیر با چه چیزهایی مواجه شود و سرعت خود را کاهش دهد تا از مسیر عبور کند و در واقع راننده فرصت کافی داشته باشد عکس العمل نشان دهد.

زینی‌وند گفت: با ایجاد محیط کارگاهی بر اساس قوانین ایمنی، هم جان سرنشینان وسایل نقلیه، هم کارگران و هم کارفرمایان این پروژه‌ها و همچنین سلامت تجهیزات حفظ می‌شود. 

وی افزود: به عنوان مثال در تیرماه امسال، یک پروژه عمرانی در اتوبان شهید همت داشتیم که این اتوبان را یک شبانه روز مسدود کرد اما با رعایت نکات ایمنی از چندین مرحله قبل تر از ورود به این بزرگراه‌ها، خوشبختانه بدون هیچ تصادف و گره ترافیکی، این پروژه انجام شد. 

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در برخی مواقع، پروژه عمرانی به قدری بزرگ است که کل مسیر یا بخشی از آن باید مسدود شود که این مسئله برای طولانی مدت ممکن نیست و نمی‌شود راه ها را مسدود کرد. به همین دلیل انجام این پروژه‌ها باید به صورت فاز به فاز و مرحله‌ای انجام شود. 

زینی‌وند گفت: شهروندان باید دقت کنند که درست است که بعضی پروژه‌های عمرانی باعث ایجاد ترافیک می شوند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که بعد از اتمام این پروژه‌ها، قطعا میزان ترافیک کاهش پیدا می‌کند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره