نماد آخرین خبر

وزی ر اموزش و پرورش:ممکن است ایراد از طرح تحول بیش از یک سده ادامه داشته باشد

منبع
بروزرسانی
وزی ر اموزش و پرورش:ممکن است ایراد از طرح تحول بیش از یک سده ادامه داشته باشد
وزير آموزش و پرورش گفت: طرح تحول بنيادين درآموزش و پرورش آغاز شده اما پايان نيافته است و ممکن است برخي تا 50 ، 100 و حتي 150 سال ديگر از کتاب ششم ابتدايي ايراد بگيرند. به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا حاجي بابايي روز دوشنبه در کارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش درشيراز، بيان داشت : کتاب هايي که براي پايه ششم ابتدايي ، نگارش شده ممکن است ايرادهايي هم داشته باشد. وزير آموزش و پرورش ادامه داد:برخي قبل ازآغاز اجراي طرح تحول مي گفتندچه کسي مي تواند در شرايطي که مشکلات و سختي هاي فرايند چاپ و جود دارد، کتاب هاي دانش آموزان را تامين کند، اما به رغم اين اظهارات، درسال تحصيلي جاري، به بهترين شکل، کتاب ها چاپ و توزيع شد. حاجي بابايي خطاب به برخي افراد که کتاب رياضي ششم ابتدايي را دشوارمي دانند، اظهار داشت: دانش آموز ششم ابتدايي قراربوده که در پايه اول راهنمايي درس بخواند، از اين رو کتاب رياضي وي را بايد با اين پايه مقايسه کرد و نه با کتاب رياضي پنجم ابتدايي. وي با تاکيد بر اين که شش ساله شدن دوره ابتدايي سليقه اي نيست بلکه در اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، گفت: دانش آموز در دوره ابتدايي بايد شاخص هايي را ياد بگيرد که درشکل گيري شخصيت او تاثيرگذار باشد و از ديدگاه کارشناسان، اين هدف در مدت پنج سال محقق نمي شود و شش سال براي آن زمان نياز است. وزير آموزش و پرورش برخي تصورات را که مبتني برمحدود بودن تحول بنيادين آموزش و پرورش به ايجاد نظام موسوم به 6-3-3 است را رد کرد. حاجي بابايي بيان داشت: ايجاد دانشگاه فرهنگيان، جذب دانش آموزان نخبه به اين دانشگاه، حل مشکل خدمت نظام وظيفه آنها، پرداخت حقوق به دانشجويان محصل در دانشگاه فرهنگيان، تاسيس شعبه دانشگاه در شهر دانشجويان، فراهم آوردن زمينه ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا از ديگر برنامه هاي طرح تحول است. وي با اشاره به اجراي همزمان 290 اقدام درحوزه زيرساخت هاي طرح تحول بنيادين و 40 سياست اجرايي درآغاز سال تحصيلي جاري افزود: هريک از اين اقدامات به تنهايي يک نهضت و انقلاب عظيم در آموزش و پرورش تلقي مي شود. وزيرآموزش و پرورش ، مجموعه برنامه هاي طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش را يک شبکه بهم پيوسته عنوان کرد و گفت : نظام رتبه بندي معلمان از ديگر ابعاد برنامه تحول بنيادين است که پس از آماده شدن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي تقديم مي شود. وي گفت: در نقد به طرح تحول بنيادين در يک رسانه آمده بود که يکي از مشکلات اساسي کلاس ششم ابتدايي،هوشمند نبودن شمارزيادي از کلاس هاي درس است و به باورمن،موضوع هوشمند سازي مدارس بايد مطالبه ملت از وزير و مسوولان آموزش و پرورش در سراسر کشور باشد. حاجي بابايي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اگر تمام امکانات کشور براي آموزش و پرورش بسيج شود، قول مي دهيم که آموزش و پرورش همه مشکلات اعم از دعواها، مسايلي نظير اعتياد و ... را حل مي کند و اين منوط به آن است که رابطه تعريف شده اي قوي تر از آنچه امروزهست درسطح سازماني شکل گيرد و خانواده ها نيز به باور لازم دراين مورد رسيده باشند. وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر اهميت شکل گيري نظام رتبه بندي معلمان گفت: تا زماني که معلم را کارمند بدانيم تحول بنيادين شکل نمي گيرد. حاجي بابايي با اشاره به خصومت ورزي دشمنان ملت ايران در حوزه هاي مختلف، توطئه اخيرآنها درتوقف پخش شبکه هاي ماهواره اي کشورمان را محکوم کرد. او گفت: در هشت سال دفاع مقدس، فرهنگيان و دانش آموزان از کليدي ترين ارکان دفاع مقدس بودند و امروز نيز در جنگ ناجوانمردانه دشمن، يکي از محکم ترين استوانه هايي هستند که در دفاع از نظام اسلامي پرقدرت و با صلابت ايستاده اند. وي بيان کرد: فرهنگيان با صلابت ، نظام جديد آموزشي کشور را در روزي رقم زدند که دشمن با تمام وجود حمله کرده است که استقامت ملت ايران را بشکنند. وزيرآموزش و پرورش بااشاره به تخصيص 100 درصدي بودجه طرح هاي اين وزارتخانه گفت: ممکن است برخي پرداخت هاي فرهنگيان، يک ماه ديرتر صورت گرفته باشد اما اين مساله از باب احتياط است و هيچ مشکلي ازبابت مسايل مالي متوجه آموزش و پرورش نيست و همه زحمات و تلاش هاي فرهنگيان جبران خواهد شد.