آخرين خبر/ مدير روابط عمومي بانک مرکزي در يادداشتي نقادانه به نقش رسانه ها در عادي سازي بحران کرونا پرداخت.
زاهدپور مدير روابط عمومي بانک مرکزي در يادداشتي با نگاهي انتقادي در مورد عملکرد رسانه ها در دوران کرونايي نوشته است :نقش رسانه در جامعه بايد به گونهاي باشد که فاصله ميان واقعيت با روايت زباني از واقعيت را به گونهاي مديريت کند که آن(واقعيت) را تبديل به يک امر مبهم و ناديدني در اجتماع نکند.
در بحران کرونا در کشور، رسانهها به رغم تلاشهاي پررنگ براي آگاهيبخشي، در توليد فرهنگ مواجه با اين پاندمي شايد کاملا موفق عمل نکردند و آنرا چنان سادهانگارانه به تصوير کشيدند که مردم آنرا ويروسي جزيي پنداشتند و با آن نه به عنوان بحراني جهاني، بلکه بيماري اپديميک و گذرا برخورد کردند که شايد بتوان گفت تبعات جبرانناپذيري براي جامعه به همراه داشت.
روايت هميشگي رسانههاي کشور از بحرانهاي مختلف بهدليل رسالت رسانهها در حفظ روحيه جمعي و پرهيز از ايجاد رعب و وحشت، صورتمسئله را سهل و آسان بيان کرد.
شايد بهتر بود با بيان تلخيها و تبعات کرونا و به تصوير کشيدن لحظات دردناک مبتلايان و درگذشتگان، تلنگري جديتر به جامعه وارد ميشد.
بازار