نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای «رومینا»

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش آموزش و پرورش به ماجرای «رومینا»
فارس/ مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش به اعتبار مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي در دستگاه تعليم و تربيت اشاره کرد و گفت: 6 ميليارد و 800 ميليون تومان براي 15 ميليون دانش‌آموز است. مسعود شکوهي مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص ماجراي قتل «رومينا اشرفي» دختر ۱۴ ساله‌ به دست پدرش، اظهار کرد: اين موضوع باعث تأسف شد وفضاي عمومي را هم جريحه‌دار کرد. وي ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه‌هاي متعددي را در اين سال‌ها براي مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي انجام داده است اما به هر حال کافي نيست. شکوهي به برگزاري آزمون‌هاي سلامت روان اشاره کرد و افزود: آزمون‌هاي سلامت روان براي تمام دانش‌آموزان پايه‌هاي هفتم و هشتم برگزار مي‌شود و بيش از 2 ميليون دانش‌آموز چند سال است که در آن شرکت مي‌کنند. وي اضافه کرد: نقشه خطرپذيري کشور را آماده کرديم و به مراجع مربوط گزارش‌هايي را داديم؛ اخطارهاي لازم و آنجاهايي که وضعيت اورژانسي دارد، مشخص کرديم و درصد آسيب‌هاي رواني ـ فردي و رواني ـ اجتماعي مشخص است. مديرکل امور تربيتي، مشاوره و مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش به سامانه نظام مراقبت اجتماعي(نماد) اشاره کرد و ادامه داد: در اين سامانه همه دانش‌آموزان صاحب پروفايل هستند و رصد مي‌شوند؛ اين گزارش‌ها و نيم‌رخ رواني دانش‌آموزان را در اختيار مدرسه، منطقه و استان قرار مي‌دهيم. وي به اعتبار مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 6 ميليارد و 800 ميليون تومان براي 15 ميليون دانش‌آموز است؛ حتي آموزش‌هاي ارتقا و توانمندسازي دانش‌آموزان را نمي‌توان انجام داد؛ اعتبار پيش‌بيني شده براي مراقبت از آسيب‌هاي اجتماعي در سال 98 نزديک به 70 ميليارد بود و قاعدتاً خيلي از برنامه‌ها که پيش‌بيني شده بود، به دليل عدم تخصيص اين اعتبار، عملا امکان اجرا را نداشتند. شکوهي در واکنش به اين جمله که «نفري 400 تومان بودجه پيشگيري به ازاي هر دانش‌آموز در سال است»، اظهار کرد: در استان‌ها در بحث غربالگري، ارجاع و درمان با مشکلات مواجه هستيم و بخشي از کار بايد به بيرون از دستگاه آموزش و پرورش ارجاع شود و آنها هم به دليل مشکلات مالي، امکان خدمات رساني آنچناني را به ما ندارند؛ علي‌رغم اين در حوزه مسؤوليت خودمان تلاش کرديم.