برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

‌بلیت الکترونیک برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شد

منبع
مهر
بروزرسانی
‌بلیت الکترونیک برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شد

مهر/ پيشنهاد رايگان شدن کارت‌بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي براي افراد تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد امام خميني به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران رسيد.

بهاره آروين در دويست و بيست و هفتمين جلسه علني شوراي شهر تهران و در جريان بررسي طرح «اصلاحيه ماده واحده مصوبه "نظام يکپارچه بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي شهر تهران"» طي پيشنهادي اظهار داشت: در بند (يک) تبصره (يک) اين طرح درجهت تکريم والدين و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به آنها بليت الکترونيک رايگان اختصاص داده شده است اما در بند (چهار) براي افراد تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد ۵۰ درصد تخفيف در نظر گرفته‌ايم. جايي که بايد تخفيف دهيم اينجاست.

عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران تاکيد کرد: فکر مي‌کنم منطق تخفيفات اين است که به نيازمندان کمک کرده باشيم؛ بنابراين بهتر است اين درصدها را جا به جا کنيم.

محسن هاشمي در واکنش به اين پيشنهاد با بيان اينکه حدود ۴۲ پيشنهاد در خصوص طرحي که يک ماده واحده دارد وقت زيادي از صحن مي‌گيرد و ضمناً ممکن است به لحاظ رسانه‌اي بازخوردهاي مناسبي نداشته باشد، خواستار پس گرفتن پيشنهادات و واگذاري مسئوليت به کميسيون تخصصي شد.

آروين در پاسخ به سخنان هاشمي بيان کرد: درست است که ورود صحن به يک سري از موارد با توجه به اينکه پوشش رسانه‌اي خوبي داده نمي‌شود و با برجسته‌سازي يا کمرنگ کردن برخي موارد باعث برداشت‌ها و پيامدهاي غيرواقعي مي‌شود. اما اين نبايد باعث شود شورا اين مباحث را به درون کميسيون‌ها برده و عملکردي غيرشفاف داشته باشد.

رئيس کميته شفافيت و شهر هوشمند شوراي شهر تهران تصريح کرد: در اين طرح مشخص نيست با چه منطقي به هنرمندان براي تکريمشان ۵۰ درصد تخفيف داده شده و براي افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي که نيازمند واقعي هستند هم ۵۰ درصد تخفيف در نظر گرفته شده است. آيا حتماً بايد از طريق حمل و نقل عمومي هنرمندان را تکريم کنيم؟

وي با بيان اينکه طرح يادشده از منطق مناسبي برخوردار نيست، گفت: اين طرح به نيازمند ۵۰ درصد تخفيف مي‌دهد و براي کسي که قرار است صرفاً تکريم شود کارت بليت رايگان مي‌دهد. يا به عنوان مثال با وجود اينکه در بند (دو) تبصره (يک) براي سالمندان ۶۵ سال به بالا تخفيف ۹۰ درصدي در نظر گرفته شده، در بند (هفت) مجدداً به تخفيف ۹۰ درصدي براي بازنشستگان و وظيفه‌بگيران شهرداري اشاره شده است. چرا بايد براي کارمندان خود امتياز ويژه‌اي در نظر بگيريم؟ اين مبالغ مربوط به همه شهروندان تهراني است.

آروين تاکيد کرد: اينکه کميسيون تخصصي اصل مسئوليت را به عهده بگيرد اشکالي ندارد اما حداقل اي کاش در صحن شورا به تفاهم برسيم و آنگاه کميسيون تخصصي به جزئيات بپردازد.

درنهايت اين پيشنهاد مبني بر رايگان شدن کارت‌بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي براي افراد تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد با ۱۲ رأي موافق از ۱۴ نفر از حاضران به تصويب رسيد.



به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar