برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حج و زیارت: قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می‌ شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حج و زیارت: قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می‌ شود

ايسنا/ سازمان حج و زيارت اعلام کرد: قسط دوم هزينه حج از زائراني که قرار بود براي حج تمتع ۹۹ بروند را براي خريد ارز دريافت مي‌کند.

سازمان حج و زيارت در بهمن ماه، پيش از آن که حج تمتع تحت تاثير شيوع ويروس کرونا، لغو شود اعلام کرد که هزينه اين سفر در دو قسط دريافت مي‌شود. قسط نخست که مبلغ آن ۲۵ ميليون تومان بود در اسفندماه از زائران گرفته شد. با لغو حج و ممانعت عربستان از حضور مسلمانان کشورهاي ديگر، سازمان حج اعلام کرد که در تلاش است تا نرخ ارز را براي حج آينده ثابت نگه دارند و زائران در حج بعدي با افزايش هزينه‌هاي ارزي مواجه نشوند.
سهميه حج ايران در سال ٩٩ جمعيتي بالغ بر ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که به گفته رييس سازمان حج، ۷۶ هزار و ۸۲۸ نفر در کاروان ثبت نام کرده بودند و از آن تعداد ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر، قسط اول را که عددي بالغ بر ۲۵ ميليون تومان بود، پرداخت کرده بودند و مجموعا رقمي بالغ بر ۱۸۲۲ ميليارد تومان جمع‌آوري شده بود که سازمان حج گفت عينا ۱۸۰۰ ميليارد تومان آن را براي خريد ارز به نرخ مصوب دولت، به حساب بانک مرکزي واريز کرده است.
اينک در نشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، علي‌رضا رشيديان، رييس سازمان حج و زيارت گفت: براي خريد باقيمانده ارز تخصيص يافته به زائران حج  تمتع ۹۹ و واريزمبلغ ريالي آن به حساب بانک مرکزي، مرحله دوم وجه ثبت نام از زائران دريافت مي‌شود.
پايگاه اطلاع رساني حج در گزارشي از اين نشست يادآور شد: با توجه به موافقت هيأت دولت، ارز اختصاص يافته براي زائران حج ۹۹ به صورت سپرده براي حج سال آينده حفظ خواهد شد.
قربان ميرزايي ـ سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع سازمان حج و زيارت ـ نيز در همان نشست گفت: زائراني که قسط اول را واريز کردند، با درنظر داشتن درجه کارواني که انتخاب و نام نويسي کرده اند بايد مبلغ باقيمانده را به عنوان قسط دوم و به صورت علي الحساب بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمين نواب ـ نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت نيز با توجه به نرخ ارز خريداري شده از بانک مرکزي، خواستار اطلاع رساني دقيق دراين زمينه براي حفظ حقوق زائران حج آينده شد و تاکيد کرد: اين اقدام در شرايط کنوني به تثبيت هزينه ارزي سفر آن ها در حج آينده منجر خواهد شد.
علي رضا رشيديان ـ رييس سازمان حج و زيارت ـ  به زائراني که قسط اول هزينه ثبت نام در کاروان را پرداخته اند، توصيه کرد که قسط دوم را براي تکميل خريد ارز مورد نياز سفر  واريز کنند.
وي افزود: درصورتي که امکان ثبت نام از زائران جديد براي حج آينده فراهم شود، هزينه خريد ارز را بايد به نرخي که تصويب خواهد شد، بپردازند.
سازمان حج و زيارت درباره زمان دريافت قسط دوم هزينه حج هنوز اطلاع‌رساني نکرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره