نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

امکان لو رفتن سوالات کنکور هست؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
امکان لو رفتن سوالات کنکور هست؟

باشگاه خبرنگاران/ معاون آموزشي وزارت علوم به بيان توضيحاتي درباره امکان لو رفتن سوالات کنکور سراسري که متولي برگزاري آزمون سازمان سنجش است، پرداخت.
 
، برگزاري کنکور سراسري در رشته هاي هنر، علوم انساني و علوم رياضي با دو حاشيه از لو رفتن سوالات کنکور همراه بود. لو رفتن سوالات کنکور به صورتي بود که عکس هايي از برگه هاي دفترچه سوالات منتشر شد و نگراني هاي زيادي را براي داوطلبان کنکور به دنبال داشت.

اين تصاوير از برگه سوالات زماني منتشر شد که زمان در نظر گرفته شده براي دفترچه هاي عمومي به پايان رسيده بود و بر اساس اعلام سازمان سنجش افرادي که اين کار را انجام داده بودند تيم هايي با هدف زير سوال  بردن حفاظت آزمون بودند و نه تقلب.

اين سوالات قبل از برگزاري کنکور منتشر نشده بود که بتوان گفت سوالات لو رفته است بلکه در زماني منتشر شده است که همه داوطلبان سر جلسه بودند و عملا نمي توانستند کاري انجام دهند.

در همين مورد علي خاکي صديق، معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهي، گفت: ۲۴ سال پيش طراح سوال کنکور بودم و با سازمان سنجش همکاري مي‌کردم اما مي‌داننم که از آن زمان تاکنون لو رفتن سوالات کنکور اصلاّ امکان پذير نيست.

او در ادامه تاکيد کرد: از نظر امنيتي امکان لو رفتن سوالات وجود ندارد و آنچه که در اين باره در فضاي مجازي پخش مي‌شود شايعه بوده و بيشتر اين عکس ها جعلي است.

معاون آموزشي وزير علوم ادامه داد: داوطلبان و خانواده‌ها اصلا نگران نباشند، سازمان سنجش داراي تجربه‌اي بيش از ۵۰ سال است و داوطلبان به اين مسائل توجهي نکنند.  

به گفته معاون وزير علوم، داوطلبان اگر هم به موردي درباره لو رفتن سوالات برخورد مي‌کنند  بايد به سازمان سنجش مراجعه کنند؛ اين سازمان هم براي تمام اين مسائل پاسخ دارد.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar