نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

ثبت‌نام 3000 داوطلب برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ثبت‌نام 3000 داوطلب برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی

ايرنا/ رئيس سازمان نظام پزشکي کشور با بيان اينکه پس از اعلاميه اين سازمان سه هزار داوطلب براي خدمت‌رساني به بيماران کرونايي ثبت‌نام کردند، گفت: بايد حمايت و حفاظت از کادر پزشکي و پرستاري و تمام فعالان عرصه سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، بيشتر شود و اين مهم نيازمند عزم ملي است و تنها به دولت مربوط نمي‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان نظام پزشکي کشور، محمد رضا ظفرقندي همزمان با روز پزشک افزود: امسال روز پزشک را گرامي مي داريم که زادروز پزشک نامي کشورمان ابوعلي سينا بوده و همچنين ۵ شهريور را که مصادف با زادروز داروساز بزرگ؛ زکرياي رازي است به تمامي همکارانم در عرصه داروسازي تبريک مي گويم.

وي با اشاره به اين که دانش آموختگان رشته هاي مختلف پزشکي پس از گذراندن طرح هاي خارج از مرکز، اخذ ضريب کا و طي تعهدات سنگين و تحميلي موفق به اخذ پروانه طبابت مي شوند؛ اظهار داشت: تمام همکارانم در عرصه نظام سلامت با فداکاري بيشتر به صحنه نبرد با کرونا رفته و آمار شهادت مدافعان سلامت تاکنون ۱۶۴ نفر بوده و بيش از ۶ هزار نفر از آنان نيز به کوويد ۱۹ مبتلا شده اند.

وي ادامه داد: حتي دستياران سال آخر که بايد مشغول آماده سازي خود براي شرکت در امتحان بورد باشند؛ بسيار فداکاري کرده و در صحنه حضور دارند و اين ايستادگي؛ فداکاري و ايثار در صحنه رفتن، ميزان ابتلا و مرگ و مير را در کادر درمان افزايش داده است.

رئيس کل سازمان نظام پزشکي با اشاره به اين که مسافرت هاي غيرضروري و تجمعات و بطور کلي جدي نگرفتن اين بيماري ميزان ابتلا و مرگ و مير را در کشور افزايش داده است؛ گفت: بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت تا دو سال ديگر همچنان درگير ويروس کرونا هستيم بنابراين بايد پروتکل ها و نکات بهداشتي را تا دستيابي به واکسن و داروي موثر در برابر کوويد ۱۹؛ بطور جدي رعايت کنيم و نمي توان با سلامت مردم و جامعه پزشکي که حفظ جانشان از اوجب واجبات است، تعارف کرد.

وي اضافه کرد: اگر در ايام عزاداري ماه محرم بدليل عدم رعايت پروتکل ها شاهد خيز دوباره بيماري باشيم کادر درماني ديگر توان خدمت رساني ندارد؛ بنابراين بايد با عزم ملي و همکاري همه مردم و نهادها نسبت به رعايت پروتکل ها و دستورالعمل ها کوشا باشيم.

وي با اشاره به تحريم هاي ظالمانه آمريکا عليه ايران اظهار داشت: در مکاتباتي که با تدروس ادهانوم دبير سازمان بهداشت جهاني داشتيم به تحريم هاي غير منصفانه آمريکا اشاره کرديم که حتي در زمان جنگ هم مسائل پزشکي جزو استثنائات هستند اما آمريکا در زمينه دارو و تجهيزات در اين شرايط بحراني تبادلات ارزي را با ايران متوقف کرده است.

رئيس کل سازمان نظام پزشکي با بيان اين که ايران توان اين را دارد که دارو و تجهيزات پزشکي مورد نياز را به طرق مختلف براي مردم تامين کند؛ خاطرنشان کرد: چنان چه واکسن يا دارويي براي کوويد ۱۹ تهيه شود؛ دولتمردان آن را براي مردم مهيا خواهند کرد و تاکنون کشورهاي انگليس، آمريکا، روسيه، هند و چين بر روي واکسن کوويد ۱۹ کار کرده اند و  کشور ما هم در حال انجام مطالعات در اين زمينه است و کشورهايي که مدعي ساخت واکسن شده اند کمي بر روي جنبه تبليغاتي آن کار مي کنند.

وي ادامه داد: مهم کيفيت و طول زمان اثر واکسن است و واکسن آکسفورد نيز ماندگاري اش کمتر از سه ماه است که ارزش آنچناني براي حفاظت طولاني ندارد اما همچنان اغلب کشورها از جمله ايران در حال مطالعه و تحقيق براي ساخت واکسن کوويد ۱۹ هستند.

ظفرقندي در پايان ضمن تاکيد مجدد بر حمايت مردم از کادر درماني مبني بر رعايت پروتکل ها و اجتناب از تجمعات و مسافرت هاي غيرضروري اظهار داشت: ياد و خاطره تمامي شهداي مدافع سلامت را گرامي مي داريم و از خداوند متعال براي خانواده آنان اجر و صبر و براي آن عزيزان همنشيني با شهداي کربلا را مسئلت داريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar