برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شناسایی 2028 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور؛ 126 هموطن دیگر جان باختند

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ سخنگوي وزارت بهداشت از شناسايي ۲۰۲۸ مورد جديد کرونا در کشور طي ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر سيماسادات لاري گفت: از ديروز تا امروز ۱ شهريور ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۲۸ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که ۷۰۷ نفر از آنها بستري شدند.
وي ادامه داد: مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر رسيد.
به گفته وي، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسيد.
لاري افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستانها ترخيص شده اند.
وي گفت: ۳۸۵۰ نفر از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته لاري، تا کنون سه ميليون و ۱۱ هزار و ۳۱۰ آزمايش تشخيص کوويد۱۹ در کشور انجام شده است.

وي در تشريح وضعيت استانهاي در شرايط قرمز گفت: استانهاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، کرمان، سمنان، آذربايجان شرقي، مرکزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند.
لاري با اشاره به استانهاي در شرايط هشدار نيز گفت:همچنين استانهاي فارس، ايلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوين، آذربايجان غربي، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختياري و کهگيلويه و بوير احمد هم در وضعيت هشدار قرار دارند.

لاري با اشاره به اول شهريورماه و بزرگداشت زادروز شيخ الرئيس ابوعلي سينا، ستاره پرفروغ عرصه طب ايران، ضمن گراميداشت و اداي احترام به شهداي مدافع سلامت کشور، فرا رسيدن اين روز را به جامعه پزشکي تبريک گفت.

وي در اين باره افزود: ملت ايران اسلامي در تمام برهه ها شاهد حماسه سازي و رشادت هاي افتخارآفرينان خويش در مبارزه با مخاطرات بوده اند. از اسفند ماه سال گذشته نيز با شيوع کرونا خدمتگزاران نظام سلامت از جمله پزشکان، پيراپزشکان، پرستاران، ازمايشگاهيان، نيروهاي بهداشت محيط و حرفه اي، دستياران تخصصي دانشجويان پزشکي و کليه پرسنل همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم مبارزه با کرونا پا به ميدان گذاشته و با جانفشاني ها و رشادت هاي بي وصف خويش جلوه هايي از عشق و ايمان را به نمايش درآوردند و در اين مسير دشوار به تعدادي به بيماري مبتلا شدند و درد و رنج ابتلا را به جان خريدند و متاسفانه عده اي هم جان خود را در راه التيام بخشي بيماران از دست دادند. مطمئنا نام اين عزيزان به عنوان شهداي عرصه سلامت ثبت خواهد شد.

لاري افزود: در زادروز شيخ الرئيس ابن سينا، فيلسوف، طبيب و دانشمند ايراني بر خورد لازم مي دانيم تا به رسم حق شناسي، مراتب قدرشانسي خود را به پزشکان و تلاشگران عرصه سلامت کشور ابلاغ نماييم. تاريخ زرين ايران به از خودگذشتگي و جان فشاني هاي اين عزيزان افتخار خواهد کرد. اميدواريم مردم نيز با پايبندي به اصول سه گانه بهداشتي شامل فاصله گذاري اجتماعي، استفاده از ماسک و شست و شوي مرتب دستها، قدردان تلاش و زحمات جامعه پزشکي باشند و با همدلي و همراهي و لطف و مدد الهي شاهد شکست زنجيره انتقال بيماري در کشور باشيم.

سخنگوي وزارت بهداشت همچنين با اشاره به ايام عزاداري سرور شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، از کليه شاگردان و شيفتگان مکتب اباعبدالله (ع) خواست تا مراسم عزاداري ها را بر اساس دستورالعمل هاي مصوب ابلاغي بر پا کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar