نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

ماجرای دوچرخه دزدی از پارکینگ‌ها

منبع
خراسان
بروزرسانی
ماجرای دوچرخه دزدی از پارکینگ‌ها

خراسان/ باند نوجوانان سابقه داري که از پارکينگ منازل آپارتماني دوچرخه و موتورسيکلت مي ربودند، در حالي متلاشي شد که مالخر فراري اين باند پدر يکي از دزدان سابقه دار است.

به گزارش خراسان، به دنبال افزايش پرونده هاي دستبرد به پارکينگ منازل مسکوني در برخي خيابان‌هاي هسته مرکزي شهر مشهد، نيروهاي انتظامي تلاش مضاعفي را با دستورات ويژه اي از سوي سرهنگ عباس صارمي ساداتي (رئيس پليس مشهد) آغاز کردند. بنابراين گروه تخصصي پيگيري پرونده هاي سرقت از پارکينگ‌ها، در کلانتري سناباد نيز شکل گرفت و نيروهاي زبده تجسس با هدايت مستقيم سرگرد جواد بيگي (رئيس کلانتري) وارد عمل شدند و به تجزيه و تحليل چگونگي وقوع اين سرقت ها پرداختند .در بازديدهاي ميداني و بررسي کارشناسي جرايم، سرنخ‌هايي از يک نوجوان 14 ساله به دست آمد که تصاويري هنگام وقوع سرقت در برخي دوربين هاي مداربسته نمايان بود. به همين دليل تصاوير اين نوجوان در اختيار نيروهاي گشت کلانتري قرار گرفت تا اين که چند روز قبل ماموران انتظامي هنگام انجام وظيفه در حوزه استحفاظي دوچرخه‌سواري  را دستگير کردند که چهره وي با تصوير نوجوان تحت تعقيب مطابقت داشت بنابراين ماموران انتظامي او را به کلانتري هدايت کردند و به اين ترتيب تحقيقات گسترده اي در اين باره آغاز شد. بررسي هاي پليس در حالي از سرقتي بودن دوچرخه مذکور حکايت داشت که مشخص شد نوجوان دستگير شده، همان فرد تحت تعقيب و سابقه دار است که پرونده اي در حال رسيدگي نيز دارد.

گزارش خراسان حاکي است، با اعترافات اين نوجوان، عمليات نيروهاي تجسس با راهنمايي‌ها و دستورات مقام قضايي وارد مرحله جديدي شد. آن ها پس از ردزني هاي اطلاعاتي به سراغ نوجوان ديگري رفتند که در چند فقره از سرقت ها با نوجوان 14 ساله همراه بود. اين نوجوان نيز در حالي با يک دستگاه دوچرخه سرقتي دستگير شد که بررسي‌هاي اطلاعاتي نيروهاي تجسس نشان داد پدر اين نوجوان 17 ساله نيز از سرکردگان باند است و طبق اعترافات متهمان، دوچرخه هاي مسروقه را از آنان خريداري مي کند اما وقتي ماموران براي دستگيري وي با دستور قضايي اقدام کردند، او متوجه ماجرا شده و به مکان نامعلومي گريخته بود. به گزارش خراسان، در حالي که متهمان،افراد ديگر مرتبط با اين باند را به پليس معرفي کرده اند، تحقيقات براي کشف جرايم احتمالي ديگر آنان همچنان ادامه دارد. شايان ذکر است، بررسي هاي پليس بيانگر آن است که امير (نوجوان 14 ساله) سابقه سرقت موتورسيکلت را دارد و پدرش نيز هم اکنون در زندان در حال تحمل کيفر است و مادرش از اعتياد رنج مي برد. از سوي ديگر جعفر (نوجوان 17 ساله) نيز نه تنها سابقه دار است بلکه به مواد مخدر اعتياد دارد و پدرش دوچرخه هاي سرقتي را از مشهد به شهرستان ها انتقال مي دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره