نماد آخرین خبر

انتقاد یک پزشک به حضور دانش آموزان در مدارس

منبع
ايلنا
بروزرسانی
انتقاد یک پزشک به حضور دانش آموزان در مدارس

ايلنا/ رئيس بخش بيماري‌هاي عفوني بيمارستان مسيح دانشوري در رابطه با بازگشايي مدارس و حضور برخي دانش‌آموزان در سر کلاس گفت: هميشه شروع اپيدمي بيماري‌هاي ويروسي مثل آنفولانزا از مدارس آغاز مي‌شود و در مورد کرونا و ساير بيماري‌هاي ويروسي ديگر هم غير از اين نيست، از همين رو نبايد تجمعي در مدارس شکل بگيرد تا بچه‌ها اين ويروس را به ساير افراد انتقال دهند.

«پيام طبرسي» رئيس بخش بيماري‌هاي عفوني بيمارستان مسيح دانشوري درباره نتايج سفرهاي بين شهري مردم بر ميزان شيوع کرونا و همچنين تاثير بازگشايي مدارس در اين زمينه بيان کرد: طبق پيش‌بيني ميزان ابتلا به ويروس کرونا بيشتر خواهد شد و نبايد ديگر بحراني به وجود بيايد که باز هم وضعيت را خطرناک کند.

وي با اشاره به حضور برخي دانش‌آموزان در مدارس ادامه داد: هميشه شروع اپيدمي بيماري‌هاي ويروسي مثل آنفولانزا از مدارس آغاز مي‌شود و در مورد کرونا و ساير بيماري‌هاي ويروسي ديگر هم غير از اين نيست، از همين رو نبايد تجمعي در مدارس شکل بگيرد تا بچه‌ها اين ويروس را به ساير افراد انتقال دهند.

طبرسي با تاکيد بر خودداري دانش‌آموزان از حضور در مدارس به منظور جلوگيري از شکل‌گيري تجمع بيان  افزود: در واقع ما ترسي از بچه‌ها نداريم، چون اگر درگير اين بيماري شوند بخش عمده‌ي آنها به اندازه‌ي يک سرماخوردگي و تب بعد از چند روز خوب مي‌شوند، اما موضوع مهم اين است که کودکان وقتي به خانه مي‌روند، اين ويروس را منتقل مي‌کند و دقيقا اين جزوه خطرهاي بازگشايي مدارس است.

اين متخصص بيماري‌هاي عفوني دادامه داد: معلمين، والدين، خواهر و برادرها و پرستارهاي کودک همه‌ي اين افراد در معرض خطر هستند.

حتي اگر مدارس طبق تمهيداتي باز شده باشد و پروتکل‌ها هم رعايت شود، باز امکان خطر وجود دارد، چون در بيمارستان‌ها که پروتکل‌ها به صورت کامل رعايت مي‌شود، باز هم پرستارها و پزشک‌ها به اين ويروس مبتلا مي‌شوند، البته کادر درمان چاره‌اي ندارد، چون شغلش همين است، اما در رابطه با بچه‌ها بايد از تمهيدات ديگري استفاده کرد.

طبرسي در ادامه گفت: با وجودي که ما مي‌دانيم آموزش امر بسيار مهمي است و هيچ چيز جاي آموزش حضوري را براي کودک نمي‌گيرد، اما الان شرايط به گونه‌اي است که نبايد اجازه دهيم تا بحران ديگري در کشور به وجود بيايد، بنابراين آموزش مجازي بهترين راه است تا تجمعي هم در مدرسه صورت نگيرد و همينطور رفت و آمدهاي درون شهري بر اثر بازگشايي مدارس افزايش پيدا نکند.

طبرسي در مورد اظهارنظر يکي از متخصصان بيمارستان مسيح دانشوري که به خطر ابتلاي کودکان پرداخته بود، ادامه داد: بخش کودکان معمولا در همه جاي دنيا محدود است، به اين دليل که بيماري‌هايي که منجر به بستري طولاني مدت مي‌شود در کودکان خيلي شايع نيست، معمولا در بخش‌هاي اطفال يکسري افراد خاص که بيماري‌هاي مزمن و مادرزادي دارند، بستري هستند.

وي افزود: کرونا اگر فراگير شود و نياز باشد تا تعداد زيادي کودک بستري شوند ما تختي براي آنها نداريم، اما از طرف ديگر بايد به اين موضوع اشاره کنم که اين بيماري در کودکان خفيف است و خيلي منجر به بستري نمي‌شود، خطر بيشتر اين است که کودکان اين ويروس را مي‌گيرند و به ديگران منتقل مي‌کنند.

طبرسي در پايان با اشاره به فرسودگي کادر درمان گفت: نيروي کادر درمان بايد نيروي تربيت شده باشد که اين تربيت کار ساده اي نيست، مخصوصا اينکه ويروس کرونا به نيروي پرستار زبده نياز دارد و يک پرستار معمولي نمي‌تواند کرونا را پوشش دهد و اين در حالي است که نيروهاي کادر درمان همچنان با خستگي کار مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره