نماد آخرین خبر

نحوه مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری مشخص شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 نحوه مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری مشخص شد

ايسنا/ رييس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشريح جزئيات مصاحبه علمي پذيرفته شدگان اوليه آزمون دکتري ۹۹ گفت: بر اساس آخرين تصميم گيري انجام شده اين مصاحبه به صورت مجازي خواهد بود.

دکتر ابراهيم خدايي  ضمن بيان اين مطلب در خصوص جزييات مصاحبه علمي پذيرفته شدگان اوليه دکتري سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس سيستم پذيرش دانشجو در مقطع دکتري، ۵۰ درصد نمره طبق آزمون و ۵۰ درصد نيز بر اساس مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي ارزيابي مي شود  که البته ۲۰ درصد از ۵۰ درصد بررسي سوابق علمي آموزشي به مصاحبه داوطلبان اختصاص دارند.

وي در ادامه تصريح کرد: در شوراي سنجش و پذيرش تحصيلات تکميلي دو پيشنهاد در خصوص داوطلبان دکتري ۹۹ مطرح شد يکي از پيشنهادات که از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي عنوان شد؛ اين بود که سهم ۲۰ درصدي مصاحبه در پذيرش داوطلبان دکتري را به ۵۰ درصد آزمون کتبي اضافه کنيم.

پيشنهاد دوم هم که از سوي وزارت علوم عنوان شد اين بود که  ۲۰ درصد مصاحبه را به سوابق آموزشي و پژوهشي داوطلب اختصاص دهيم. اما چون نحوه ارزيابي فوق يک قانون بود و شوراي سنجش و پذيرش نمي توانست فراتر از قانون عمل کند در نتيجه پيشنهادي به صورت مکتوب به ستاد ملي مقابله با کرونا ارسال کرد که در نهايت اين پيشنهادها مورد تاييد ستاد ملي مقابله با کرونا قرار نگرفت.

رييس سازمان سنجش آموزش کشور همچنين تاکيد کرد: بنابراين پيشنهادات فوق تا زماني که از سوي ستاد مقابله با کرونا مصوب نشده باشد اجرايي نمي‌شود و سهم مصاحبه هاي دکتري در پذيرش داوطلب، به همان ميزان سابق خواهد بود.

دکتر خدايي با بيان اينکه انجام مصاحبه پذيرفته شدگان دکتري به صورت مجازي مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو و ستاد ملي مقابله با کرونا است، گفت: در ابن خصوص ابلاغيه اي نيز از سوي معاونت آموزشي وزارت علوم درباره انجام مصاحبه به شکل مجازي به دانشگاه ها ابلاغ شده است و ما مشکلي در اين زمينه نداريم و دانشگاه هاي ما نيز آمادگي برگزاري مصاحبه مجازي را دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar