نماد آخرین خبر

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه

منبع
ايلنا
بروزرسانی
 واکنش وزیر آموزش و پرورش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه

ايلنا/ وزير آموزش و پرورش در واکنش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه گفت: به خانواده‌ها اطلاع داديم، اگر کسي در ميان اعضاي خانواده‌اش مبتلا به کوويد 19 شده تا وقتي که از صحت و سلامتي او اطمينان پيدا نکرده‌، نبايد به مدرسه بيايند.

«محسن حاجي ميرزايي» وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در واکنش به خبر ابتلاي دو معلم يکي از مدارس شاهد در تهران به بيماري کرونا و فوت يک معلم ديگر در گچساران بر اثر اين بيماري اظهار داشت: قطعا اينطور نبوده و اين خبر‌ها، خبرهاي دقيقي نيست. طبق پيگيري‌هاي ما اين اخبار درست نبود، زيرا هنوز  يک هفته از بازگشايي مدارس نمي‌گذرد.

وي ادامه داد: بازگشايي مدارس به صورت نيمه‌حضوري انجام شده است. ممکن است يک شخص که معلم هم هست، در گذشته کرونا گرفته و فوت کرده باشد. طي ماه‌هاي گذشته شايد چنين بوده و معلماني بودند که مانند ساير افراد جامعه مبتلا به کوييد ۱۹ شدند و درگذشتند.

حاجي ميرزايي با اشاره به اينکه معلمان هم مانند ساير افراد جامعه ممکن است هر جايي به کرونا مبتلا شوند، گفت: همانطور که ممکن است افرادي که بر اثر کرونا در گذشته‌اند؛ کارمند،‌ کارگر و کاسب باشند، امکان دارد، معلم هم باشند، اما گزارشي نداريم مبني بر اينکه بازگشايي مدارس تاثيري در شيوع کرونا داشته يا حادثه‌اي بخاطر بازگشايي‌ها اتفاق افتاده باشد.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال که يک سري پروتکل به مدارس ابلاغ شد تا دانش‌آموزاني خانواده‌هايي که در ميان اعضاي خانواده‌شان شخص مبتلا يا مشکوک به کوويد ۱۹ دارند، تا سه هفته به مدرسه نيايند، اما بعضا با ما تماس‌هايي از سوي برخي معلمان گرفته شده و گلايه دارند که چرا دانش‌آموزان که خود و برخي اعضاي خانواده‌شان مشکوک به بيماري هستند، به مدرسه مي‌آيند؟ گفت: بله همينطور است، نبايد کسي که اينگونه شرايطي دارد به مدرسه بيايد.

وي تاکيد کرد: ما هم به خانواده‌ها اطلاع داديم و هم در گفت‌وگوهاي تلويزيوني اعلام کرديم،‌ همچنين از طريق انجمن اوليا و مربيان و مديران مدارس اطلاع رساني شد تا کسي که در ميان اعضاي خانواده‌اش، فرد مبتلا به کوويد ۱۹ وجود دارد تا زماني که از صحت و سلامتي آن اطمينان پيدا نکرده‌ و نتايج آزمايش او منفي نشده، نبايد به مدرسه بيايند.

حاجي ميرزايي خاطرنشان کرد: کسي که علائمي دارد و نشان مي‌دهد، ممکن است کرونا يا حتي سرماخوردگي باشد، گفته شده که به مدرسه نيايند.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال که با توجه به شرايط فعلي آيا آموزش و پرورش قصد ندارد، رويه حضور دانش آموزان به مدرسه را تغيير دهد و مانند دانشگاه‌ها، آموزش را طريق بستر مجازي ادامه دهد؟ گفت: خير، دانشگاه‌ها حضوري و نيمه‌حضوري هستند و مدارس نيز به همين شکل حضوري و نيمه‌حضوري خواهند بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar