نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جزئیات دو فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه مهرآباد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جزئیات دو فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه مهرآباد

آخرين خبر/ پرواز تهران-کرمانشاه امروز بعدازظهر هواپيمايي معراج بعد از دو بار تلاش خلبان بي نتيجه ماند و نهايتا با دو فرود اضطراري مسافران در فزودگاه مهرآباد منتظر هستند تا ببينند، پرواز بعدي به آن‌ها اعلام مي‌شود يا بايد بليت‌هاي‌شان را پس بگيرند.

به گزارش ايسنا، بر اساس اطلاعات بدست آمده خبرنگار ايسنا از پرواز تهران- کرمانشاه امروز بعد از ظهر هواپيماي ايرباس ۳۲۰ شرکت هواپيمايي معراج پس از دو بار پرواز و دو فرود اضطراري هم اکنون مسافران خود را بدون مشکل در فرودگاه مهرآباد پياده کرده است تا براي اين پرواز تصميم بگيرد.
اين پرواز ۱۳:۱۰ دقيقه انجام شد و ۱۳:۳۰ خلبان مجبور شد با فرودي اضطراري به مهرآباد برگردد. همين هواپيما حوالي ساعت ۱۵:۴۸ دقيقه دوباره مهرآباد را به مقصد فرودگاه کرمانشاه ترک کرد اما اين بار هم ۱۰ دقيقه بعد دوباره فرود اضطراري و البته پياده کردن مسافران را در مبداء تجربه کرد.
بر اساس آخرين اطلاعات و اخبار رسيده حال مسافران خوب بوده و هواپيما براي فرود اضطراري مشکل فني خاصي نداشته است اما به نظر مي‌رسد دليل فرود اضطراري مشکل در سيستم هيدروليک آن بوده است که البته تنها از هيدروليک سه‌گانه يکي از آن‌ها با نقض فني مواجه شده است اما خلبان طبق پروتکل‌ها به خاطر حساسيت در سيستم هيدروليک بايد به مهرآباد برمي‌گشت.
حالا مسافران در فرودگاه مهرآباد منتظرند تا ببيند براي‌شان پرواز ديگري را به مقصد کرمانشاه برنامه‌ريزي مي‌کنند يا آنکه اين پرواز به کلي کنسل مي‌شود.

«نقص فني» پرواز تهران-کرمانشاه را نيمه کاره گذاشت

به گزارش مهر، يک فروند هواپيماي ايرباس A۳۲۰ شرکت هواپيمايي معراج به رجيستري EP-AJI و با شماره پرواز ۲۸۲۹ در مسير تهران به کرمانشاه، به علت نقص فني در ميانه مسير ناچار به بازگشت شد و در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراري کرد.
گفته مي‌شود در پي فرود اضطراري اين هواپيما، هيچ‌ يک از مسافران مصدوم نشدند؛ ولي ظاهراً براي مدت کوتاهي باند ۲۹L (باند ۲۹ چپ) مهرآباد مسدود شده بود.

علت فرود اضطراري پرواز تهران-کرمانشاه در مهرآباد

به گزارش ايسنا، حسن رضايي فر، مدير کل دفتر بررسي سوانح و حوادث سازمان هواپيمايي کشوري اظهار کرد: در پرواز تهران-کرمانشاه هواپيمايي معراج به علت نقص فني، دو بار شاهد فرود اضطراري از سوي خلبان بوديم که ناشي از پاره شده لوله هيدروليک هواپيما رخ داد.
وي افزود: در ابتدا و پس از اولين فرود اضطراري لوله هيدروليک اين هواپيما تعويض شد و بر اسسا قانون و اختياراتي که ايرلاين دارد، دوباره مجوز پرواز به او داده شد اما پس از دو ساعت و ترک دوباره مهرآباد به مقصد کرمانشاه، اين هواپيما دوباره به دليل بروز همين نقص فني به فرودگاه مهرآباد برگشت.
مدير کل دفتر بررسي سوانح و حوادث سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: خوشبختانه مسافران بدون مشکل از هواپيما پياده شدند اما شرکت اين بار بايد عميق‌تر علت بروز اين نقص فني را بررسي کند و به همين دليل پرواز مورد نظر را لغو کرد.
رضايي‌فر در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه براي مسافران که بلاتکليف مانده‌اند، چه فکري مي‌شود؟ گفت: مسئوليت مسافران و برنامه‌ريزي پرواز بر عهده ايرلاين است و مسئولان هواپيماي معراج بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar