نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

علت نیمی از مرگ و میرها در استان تهران مشخص شد

منبع
مهر
بروزرسانی
علت نیمی از مرگ و میرها در استان تهران مشخص شد

مهر/ استاندار تهران درباره آمار فوتي‌ها در اين استان گفت: ۵۶ درصد مرگ و مير استان تهران ناشي از بيماري‌هاي قلب و عروق است.

انوشيروان محسني بندپي عصر چهارشنبه در جلسه شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان‌هاي استان تهران با بيان اينکه عوامل محيطي در کسب بيماري‌ها اهميت زيادي دارند، اظهار داشت: با توجه به يافته‌هاي دانشمندان ميزان انتقال بيماري‌ها از طريق عوامل ارثي هر چه زياد باشد باز هم اگر عوامل محيطي کنترل مي‌شوند مي‌توانند عوامل ارثي را کاهش دهند.

محسني بندپي با بيان اينکه در غربالگري ژنتيکي ازدواج نيز زمينه کاهش معلوليت زايي فراهم شده است، گفت: بسياري از موارد و بيماري‌ها مثل ناراحتي‌هاي گوارشي با مديريت عوامل محيطي مثل تغذيه قابل پيشگيري و کنترل هستند.

استاندار تهران بيان داشت: ۵۶ درصد مرگ و ميرها در استان تهران ناشي از بيماري‌هاي قلبي و عروقي است که با تحرک و ورزش قابل مديريت مي‌باشند و ۲۰ درصد نيز مربوط به سوانح و حوادث، ۱۰ درصد ناشي از سرطان‌ها، ۱۰ درصد مربوط به بيماري‌هاي تنفسي و ساير عوامل نيز ۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وي در ادامه از اجراي طرحي به عنوان «طرح کوچ» خبر داد و بيان داشت: با توجه به اولويت سلامت اقدام فرابخشي ضروري است که همه دستگاه‌ها همکاري و هم افزايي لازم را به عمل آورند و بايد براي توسعه و افزايش فعاليت‌هاي ورزشي ميان دانش آموزان در مدارس استان تهران وسايل ورزشي توسعه يابد و بخشي از کمک‌هاي مومنانه به اقلام ورزشي اختصاص پيدا کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar