نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

توزیع 12 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور

منبع
تابناک
بروزرسانی
توزیع 12 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور

تابناک/ معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت گفت: امسال دو و نيم ميليون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 ميليون دوز در داروخانه‌ها توزيع خواهيم کرد. 

سيما سادات لاري ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران بابيان اينکه، متأسفانه روند نزولي ابتلا از نيمه شهريور متوقف و با شيب ملايمي در حال افزايش است، اظهار کرد: اميدواريم امسال با کمترين آمار ابتلا به آنفولانزا مواجه باشيم.
معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت، با اشاره به استفاده از ماسک و رعايت بهداشت بيشتر از سال‌هاي گذشته، تصريح کرد: امسال دو و نيم ميليون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و ۱۰ تا ۱۲ ميليون دوز در داروخانه‌ها توزيع خواهيم کرد.
وي، با اشاره به جمعيت ۵۰ هزارنفري سالمندان و ۳۰۰ هزارنفري خانم‌هاي باردار يادآور شد: خانم‌هاي باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزيستي و مشاغل پرخطر واکسن رايگان دريافت خواهند کرد.
لاري با تأکيد بر استفاده اين واکسن براي افراد پرخطر هر خانواده مانند زير شش و بالاي ۶۰ سال، خانم‌هاي باردار، افراد با بيماري زمينه‌اي، سرطان و شيمي‌درماني، گفت: افراد مي‌توانند با در دست داشتن کارت ملي واکسن آنفلوانزا را باقيمت کمتر از ۵۰ هزار تومان از داروخانه خريداري کنند.
سخنگوي وزارت بهداشت افزود: تهيه واکسن براي همه امکان‌پذير نيست اما در صورت بالا بودن تعداد متقاضيان با ارز غيردولتي هم واکسن وارد خواهد شد.
معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت ، در پايان با اشاره به ۴۱ پروژه نيمه‌تمام خوابگاه دانشجويي تصريح کرد: قصد داريم تا ۱۷ پروژه خوابگاهي را با رايزني‌هاي صورت گرفته به پايان برسانيم که با اين کار اسکان ۱۰ هزار دانشجو فراهم خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar