نماد آخرین خبر

کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر طی یک هفته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر طی یک هفته

ايسنا/ معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بيش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زماني پانزدهم تا بيست و يکم شهريور ماه خبر داد.

ناصر اصلاني گفت: مجموع کشفيات اين هفته ۱۸ هزار و ۷۲۳ کيلوگرم است که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۸۸۴کيلوگرم) حدود ۸۹ درصد افزايش دارد.

وي افزود: ۱۳ هزار و ۸۱۰ کيلوگرم از مجموع کشفيات مربوط به ماده مخدر ترياک بود که ۷۴ درصد کشفيات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بيان کرد: همچنين از اين ميزان، ۶۷۱ کيلوگرم حشيش، ۹۷ کيلوگرم هروئين، ۳۱۴ کيلوگرم شيشه، ۱۲۴۹ کيلوگرم گراس، ۲۳۲۲ کيلوگرم مرفين و ۲۶۰ کيلوگرم ساير مواد کشف شده است.

اصلاني اظهار کرد: در هفته اخير مجموعاً ۶۷۹۲ متهم در ارتباط با جرايم موادمخدر و خصوصاً طي طرح‌هاي جمع‌آوري و ساماندهي معتادان متجاهر در سطح کشور دستگير شده‌اند که از اين تعداد ۴۲۱۲ نفر به اتهام قاچاق و توزيع مواد مخدر و ۲۴۹۳ نفر معتاد متجاهر دستگير شده اند. در ميان دستگيرشدگان اين هفته ۸۷ نفر نيز از اتباع بيگانه هستند.

وي با بيان اينکه بالغ بر ۷۶ درصد کشفيات اين دوره زماني مربوط به هفت استان کشور است،‌ افزود: بيشترين حجم کشفيات با ۳۳۹۳ کيلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۱۸ درصد کشفيات کشور است و خراسان جنوبي با ۲۳۵۸ کيلوگرم، فارس با ۲۱۷۳ کيلوگرم، سيستان و بلوچستان با ۲۰۵۲ کيلوگرم، کرمان با ۱۷۵۹ کيلوگرم، يزد با ۱۳۵۱ کيلوگرم و خراسان رضوي با ۱۰۴۱ کيلوگرم به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

معاون دبيرکل ستاد افزود: سهم کشفيات پنج استان اولويت دار حوزه مقابله يعني سيستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبي از کشفيات کشور در هفته مذکور ۵۱ درصد از کشفيات کشور است.

به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر، اصلاني گفت: طي اين مدت ۳۸۱ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقيف شد. ۷۸ درصد کشفيات با اقدامات اطلاعاتي و ۲۰ درصد انتظامي بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar