نماد آخرین خبر

گلایه یک نماینده از محدودیت دولت در پرداخت وام ازدواج

منبع
مهر
بروزرسانی
گلایه یک نماینده از محدودیت دولت در پرداخت وام ازدواج

مهر/ عضو فراکسيون زنان مجلس گفت: دولت بايد به جاي سخت‌تر کردن شرايط ازدواج، در جهت اجراي قوانين مربوط به تسهيل آن و آسان‌تر کردن شرايط تشکيل خانواده بپردازد.

زهره سادات لاجوردي  در خصوص دستور رئيس جمهور مبني بر اعمال محدوديت سني براي متقاضيان دريافت وام ازدواج گفت: با وجود اينکه در حال حاضر جمعيت زيادي از جوانان کشور در شرايط تجرد قرار دارند و شرايط معيشتي نيز ازدواج را براي جوانان مشکل کرده، دولت به جاي اقدامي در جهت تسهيل ازدواج دست به چنين اقدامي زده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: دليل و بهانه دولت براي اعمال محدوديت سني در پرداخت وام ازدواج به هيچ وجه قانع کننده نيست. دولت بايد به جاي سخت‌تر کردن شرايط ازدواج و محدود کردن، سمت اقدام موثر برود و کم‌ترين کمک دولت به مسئله تشکيل خانواده، در جهت اجراي قوانين مربوط به تسهيل ازدواج و آسان‌تر کردن شرايط ازدواج جوانان است نه اينکه با پرداختن به اين گونه مسائل بار ديگري را بر دوش مردم بگذارد.

لاجوردي با بيان اينکه اين تصميم دولت در پي نامه وزير ورزش و جوانان و اعلام وي مبني بر اينکه افزايش رقم وام ازدواج کمکي به افزايش ازدواج‌ها نکرده، گرفته شده است، تاکيد کرد: البته اين تصميم هنوز اجرايي نشده اما کاملاً با قوانين مربوط به تسهيل ازدواج، ترغيب جوانان به تشکيل خانواده و مباحث مرتبط با افزايش جمعيت مخالف است. ما در شرايط زنگ خطر جمعيتي نيز قرار داريم و اين امر کاملاً مخالف تمام سياست‌هاي جمعيتي کشور است.

وي با تاکيد بر اينکه مجلس با اعمال محدوديت سني براي وام ازدواج مخالف است، خاطرنشان کرد: مجلس به طور جدي اين موضوع را پيگيري و نسبت به لغو آن اقدام خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره