نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

تکذیب یک خبر در مورد کرونا توسط وزیر آموزش و پرورش

منبع
فارس
بروزرسانی
تکذیب یک خبر در مورد کرونا توسط وزیر آموزش و پرورش

فارس/ وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه گزارشي مبني بر ابتلاي دانش‌آموزان به کرونا نداشتيم، گفت: برخي رسانه‌ها در تيترهاي اصلي خود نوشته بودن که وزير بهداشت نامه‌اي مبني بر تعطيل کردن مدارس به بنده نوشته است که اساسا صحت ندارد.

 محسن حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، نقش زنان در آموزش و پرورش را برجسته خواند و اظهار کرد: اگر ارزيابي منصفانه‌اي داشته باشيم و تحليل محتوا کنيم مي‌بينيم که در مورد محتواي آموزشي، در جاي جاي مختلف، به بانوان توجه شده است؛ در مواردي هم که کار دچار  اشکالاتي شده است رفع خواهد و براي هر تغييراتي کارهاي لازم انجام شده است و در نسخه الکترونيکي کتاب‌هاي موجود، اصلاحات را خواهيم داشت.

وي با اشاره به نقش مؤثر بانوان در تربيت، خاطرنشان کرد:  بيش از 60 درصد از مديران و معلمان را بانوان  تشکيل مي‌دهند، در دوره ابتدايي بيش‌ از ۸.۵ ميليون دانش‌آموز  داريم که بخش عمده‌اي از آموزش‌هاي آنها بر عهده خانم‌هاست بر همين اساس اگر اين تعبير را به کار ببرم که آموزش و پرورش روي دوش خانم‌هاست سخن به گزاف نگفته‌ايم چون مادر و معلم بيشترين تاثير در شکل‌گيري شخصيت بانوان و نسل‌هاي آينده را دارند.

حاجي‌ميرزايي افزود: گام‌هاي بزرگي براي تامين دسترسي آموزش برداشتيم به ويژه آنکه اقدامات ايران، در دسترسي دختران مناطق محروم به آموزش درخشان است؛ تمام توجه ما معطوف به اين است که بانوان را در محتوا و تدريس مطالب آموزشي با احترام کامل مورد توجه قرار دهيم.

وي در خصوص تعيين تکليف وضعيت حق‌التدريس‌ها و نهضتي‌ها گفت:  موضوع نيروي انساني در آموزش و پرورش بسيار پيچيده است چرا که همواره تعهداتي متوجه آموزش و پرورش مي‌شود که خارج از خواست ماست اما در مقررات و مصوبات مختلف، عمل به آن متوجه ما مي‌شود  بنابراين به عنوان يک دستگاه اجرايي متعهد به اجراي مقررات بيروني هستيم.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در قانون پيش بيني شده است که معلمان حق‌التدريس، پيش دبستاني و آموزشياران طي شرايطي به استخدام در بيايند و اين شرايط براي آموزشياران منوط به پذيرش در آزمون استخدامي است؛ در آزمون برگزار شده عده‌اي حد نصاب قبولي را کسب نکرده‌اند که بنا بر قانون مقرر شد تا آنها را  به کار نگيريم و اين موضوع باعث شد، آنها اعتراض کنند اما براي کاهش مسائل و مشکلات اين افراد، اصلاحيه پيشنهادي تهيه کرديم و در دستور کار هيأت دولت است و سعي داريم شرايطي را  براي پذيرفته نشدگان دوره آموزشي در نظر بگيريم تا آنها امسال بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند.

وي از استخدام و تبديل وضعيت 25 هزار نفر در آموزش و پرورش در سال جاري خبر داد و گفت: اين ميزان تعداد رديفي است که امسال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و مابقي در سال آينده تعيين تکليف مي‌شوند و تاکنون در اجراي قانون کوتاهي نکرديم و براي بخشي از افراد هم پيش بيني شده بود که اگر در آزمون مردود شوند قطع همکاري داشته باشيم که در حال رايزني براي رفع اين مشکل هستيم.

حاجي‌ميرزايي در خصوص چگونگي نظارت بر نحوه استفاده از محتواي الکترونيکي که جدا از شبکه شاد در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد، گفت: در ابزار شاد همه خدمات آموزش رسمي کشور را براي همه افراد ارائه مي‌کنيم، همچنين به هيچ محتواي ديگري نياز نيست؛ اکنون هم تمام محتواي پايه اول تا دوازدهم توليد و روي شاد در حال بارگذاري است و همچنين براساس اعلام رئيس جمهور استفاده از شاد رايگان شده است وهمين موضوع مزيت بالايي براي کاربران  به شمار مي‌آيد.

وي با بيان اينکه براي آموزش رسمي، به خدمات آموزشي ديگر بخش‌هاي خارج از آموزش و پرورش نيازي نيست، اظهار کرد: براي کساني که مي‌خواهند خدمات افزوده داشته باشند آيين نامه‌اي تدارک ديديم که نحوه مشارکت بخش خصوصي و همچنين استفاده از مکمل‌هاي آموزشي مشخص شده است و در اين چارچوب نحوه فعاليت‌ها رعايت مي‌شود البته به مدارس تأکيد کرديم که به سمت اين مسائل نروند چراکه در شبکه شاد آموزش‌هاي رسمي و با کيفيت ارائه شده است.

حاجي‌ميرزايي درباره ساماندهي مهدهاي کودک با بيان اينکه اين فضاها فقط کارکرد مراقبتي ندارد، اظهار کرد:کارکرد آموزشي و تربيتي مهدهاي کودک هم مهم است چراکه بچه‌ها در اين سنين، شکل گيري هويت کودک و دوره تاثيرگذاري روي زندگي صورت مي‌گيرد، پس اقدام ما، قطعا آموزشي و پرورشي خواهد بود.

وي اضافه کرد: نظارت بر مهد کودک‌ها و ارائه استانداردهاي لازم بر عهده آموزش و پرورش است و ما مصمم هستيم وظيفه را به خوبي اجرا کنيم؛ بعد از فرمايش مقام معظم رهبري درباره مهدهاي کودک، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس فعال شده است و شرايط را بررسي مي‌کند تا آنکه دريابند چه الگويي مناسب است چراکه مقام معظم رهبري از وضعيت فعلي احساس نارضايتي کردند.

وزير آموزش و پرورش درباره رفع مشکلات و تأمين اينترنت شبکه شاد اظهار کرد: يک وجه از مشکلات شبکه شاد مربوط به اينترنت است که وزارت ارتباطات به ميزان ترافيک مورد نياز شاد پيش بيني‌هاي لازم را انجام داده است و آن را رصد مي‌کنند همچنين فعاليت‌هايي براي معلمان در زمينه رايگان شدن اينترنت انجام شده و مجددا فرصت نام نويسي براي آن دسته از معلماني که امکان ثبت نام براي اينترنت نداشتند، فعال خواهد شد.

وزير آموزش و پروش تصريح کرد: ما براي راه اندازي شبکه شاد از صفر شروع کرديم و با شيوع کرونا هيچ چيز نداشتيم، نرم افزاري از صفر شروع کرديم و اکنون بيش‌ از 16 ميليون کاربر در آن فعال هستند. وي در خصوص تصميم‌گيري براي فعاليت و تعطيل شدن مدارس طي هفته‌هاي آينده اظهار کرد: ما براساس دستورالعملي که وزارت بهداشت تهيه کرده است، کار را دنبال مي‌کنيم و اگر زماني شيوع گسترده بيماري را داشته باشيم و از سوي وزات بهداشت ما را منع کنند، مدارس را تعطيل مي‌کنيم.

حاجي ميرزايي خاطرنشان کرد: برخي رسانه‌ها در تيترهاي اصلي خود نوشته بودن که وزير بهداشت نامه‌اي مبني بر تعطيل کردن مدارس به بنده نوشته است؛ که اساسا صحت ندارد و آموزش و پرورش همه فعاليت‌هاي خود را با هماهنگي وزارت بهداشت و منطبق بر دستورات ستاد ملي کرونا برنامه ريزي مي‌کند.

وي ادامه داد: تاکنون از هيچ مدرسه‌اي گزارشي مبني بر ابتلاي دانش‌آموزانش به کرونا دريافت نکرديم و يک مورد ويدئو هم که در فضاي مجازي پخش شده بود، دانش آموز به دليل افت قند خون بيهوش شده بود که به اشتباه به موارد ديگر اشاره شده بود.


وزير آموزش و پرورش درباره ابتلاي معلمان به کرونا در مدرسه بيان کرد: جامعه فرهنگيان هم بخشي از جامعه ايران است و ابتلا به کرونا در اين گروه هم وجود دارد، اما تاکنون در مدرسه ابتلاي آنها به کرونا گزارش نشده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar