نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

هشدار هواشناسی؛ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در راه است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار هواشناسی؛ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در راه است

ايسنا/ سازمان هواشناسي کشور با صدور هشداري از رگبار باران همراه با رعد و برق گاهي توام با تندبادهاي لحظه‌اي و کاهش دماي هوا بين ۸ تا ۱۰ درجه سانتيگراد طي سه روز آينده در برخي مناطق کشور خبر داده است.

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسي آمده است: اين شرايط جوي فردا (۲۹ شهريور) در استان گيلان و روز يکشنبه (۳۰ شهريور) در شمال شرق آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۳۱ شهريور) در شمال آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالي و شمال غرب خراسان رضوي پيش‌بيني مي‌شود.

بر اساس اين هشدار روز سه‌شنبه (۱ مهر) رگبار باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در نيمه شمالي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، شمال زنجان، گيلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالي و شمال غرب خراسان رضوي دور از انتظار نيست.

سازمان هواشناسي هشدار داده است که احتمال آبگرفتگي معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعاليت‌هاي کشاورزي وجود دارد. از اين‌رو در ترددهاي جاده‌اي و اتراق در حاشيه رودخانه‌ها احتياط شود. کنترل و بازگشايي آبراه‌ها، تمهيدات لازم براي جمع آوري محصولات کشاورزي دپو شده و احتياط در تردد از توصيه‌هاي سازمان هواشناسي است.  

در ادامه اين هشدار به وزش باد شديد - سرعت متوسط ۵۰ تا ۸۰ کيلومتر بر ساعت - در گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي از بعد ازظهر فردا (۲۹ شهريور) اشاره شده است.

سازمان هواشناسي هشدار داده است که احتمال آسيب به سازه هاي موقت، سقوط اجسام از ارتفاع بويژه در کارگاه‌هاي ساختماني و احتمال اختلال درترددهاي جاده‌اي وجود دارد. به همين دليل سازه‌هاي موقت، تابلوهاي تبليغاتي و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

اين سازمان در هشدار نارنجي رنگ ديگري از افزايش ارتفاع موج در درياي خزر - بين ۲ تا ۲.۵ متر - از اواخر وقت فردا (۲۹ شهريور) خبر داده است.

سازمان هواشناسي تاکيد کرده است که احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهاي صيادي، غرق شدن و آسيب رسيدن به قايق‌هاي کوچک و شناورهاي سنگين وجود دارد.

ممانعت ازشنا و هرگونه تردد قايق‌هاي سبک و تفريحي، محدود کردن فعاليت‌هاي شيلاتي و اتخاذ تمهيدات لازم توسط کليه فعالان در پشتيباني صنايع فراساحل از توصيه‌هاي اين سازمان است.

بر اساس هشدار ديگر از سازمان هواشناسي از اواخر وقت روز يکشنبه (۳۰ شهريور) شمال خليج فارس و بتدريج بخش‌هاي مرکزي آن مواج و متلاطم مي‌شود. از اين‌رو احتمال پاره شدن تورهاي صيادي، غرق شدن قايق‌هاي کوچک و شناورهاي سبک وجود دارد بنابراين از هرگونه تردد قايق‌هاي سبک و تفريحي و شنا کردن ممانعت و فعاليت شيلاتي محدود شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره