نماد آخرین خبر

وزیر آموزش و پرورش به مناظره دعوت شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر آموزش و پرورش  به مناظره دعوت شد

ايسنا/ با بازگشايي مدارس و روند روبه رشد بيماري کرونا دکتر پيام آزاده انکولوژيست طراز اول ايران و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي، حاجي ميرزايي وزير آموزش و پرورش را به يک مناظره در رسانه هاي عمومي دعوت کرد.

 درخواست اين مناظره در حالي صورت گرفته است که طبق ادعاي وزير آموزش وپرورش مبني بر تکذيب خبر انتشار کرونا در مدارس و کذب خواندن خبر مربوط به انتشار بيماري کرونا، معاون درمان دانشگاه علو پزشکي اصفهان اعلام کرد  يکصدو شصت و سه دانش آموز در اين استان مبتلا به کرونا شده اند و دوهزارو هشتصدو سه دانش آموز هم يکي از اعضاي خانواده شان گرفتار اين بيماري شده اند.

همچنين دکتر طبرسي رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري اعلام کرد که اگر با همين روال پيش برويم آمار فوتي ها در روز به بيش از ششصد نفر خواهد رسيد و در اين چند روز چندين معلم و دانش آموز کرونايي داشته ايم.

اين آمارها  و مصاحبه امروز دکتر حريرچي مبني بر قرمز اعلام کردن کل ايران و افزايش ٤ برابر شدن امار مبتلايان در تبريز و دو برابر شدن آنها در تهران و سوپر قرمز شدن استان قم طي يک هفته گذشته موج نگراني را در ميان مردم، خانواده ها و کادر درمان و پزشکان متعهد و مسئول گرديده است. پزشکان متعهدي که حاضر به فريب وجدان بيدار خود و جامعه نيستند و مقتدرانه از نظريه خود مبني بر غيرکارشناسانه خواندن باز گشايي مدارس مبتني بر  استدلال هاي علمي و تجربي خويش و نظريات   کارشناسان بهداشتي درايران و  سراسر جهان دفاع مي کنند.  

در همين رابطه دکتر پيام آزاده در دفاع از جان فرزندان ايران زمين و حفظ اين سرمايه هاي ارزشمند کشور وزير آموزش و پرورش را به يک مناظره علمي دعوت کرد تا در کمک به انها از هدر رفتن جان اين عزيزان و معلمان فداکار جلوگيري شود

به گفته ايشان و طبق تمام پروتکل هاي بهداشت جهاني حتي در اپيدمي هاي ساده تري چون سرماخوردگي در همه جاي دنيا به مدت دو هفته مدارس تعطيل مي شود و اين تعطيلي در پاندمي هاي نظير کويد ١٩ سخت گيرانه تر اجرا مي شود، اين در حالي است که در کشور هاي پيشرفته مردم پروتکل هاي بهداشتي را بسيار دقيق تر از ايران اجرا مي کنند.

ايشان معتقد است که بازگشايي مدارس با توجه به پايين بودن ميزان امکانات بهداشتي و عدم رعايت پروتکل هاي بهداشتي در مدارس تنها به خطر انداختن جان دانش آموزان و معلماني است که سرمايه هاي اصلي کشور هستند.
نبايد از نظر دور داشت که به خطر انداختن جان جوانان و نوجوانان  در ايران با توجه  به روند پرشتابي که جمعيت ايران  به سوي پير شدن دارد حرکتي بسيار نسنجيده و غلط است  . نيروي انساني که عامل اصلي رشد و توسعه در جوامع انساني  به حساب مي آيند.

از نظر ايشان و بسياري از پزشکان و متخصصان کادر درمان با ادامه اين روند کار مهار اين بيماري اگر به شکست کامل نينجامد روند کنترل بيماري را به سال هاي متمادي سوق مي دهد در حالي که با کنترل و برنامه ريزي درست مي توان آن را در زمان کوتاه تري مهار کرد.

دکتر آزاده ضمن ابراز تاسف از بازي با جان فرزندانمان که همه سرمايه خانواده ها هستند اعلام آمادگي کرد که در هر نقطه اي از ميهن اسلامي که وزير اموزش و پروش تعيين نمايد با ايشان مناظره نمايد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar