برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شگرد جدید گوشی دزدی از دانش آموزان!

منبع
خراسان
بروزرسانی
شگرد جدید گوشی دزدی از دانش آموزان!

خراسان/ با اعلام شکايت دو نوجوان 15 ساله ، مشخص شد که گوشي دزدان، شگرد جديدي را براي سرقت گوشي تلفن همراه دانش آموزان در حاشيه شهر آغاز کرده اند.

 ماجراي اين پرونده چند روز قبل از آن جا آغاز شد که چند نوجوان دانش آموز از منازلشان بيرون آمدند و کنار ديواري نشستند. اين نوجوانان هم محله اي که با يکديگر دوست بودند، گوشي هاي هوشمند خود را از جيب هايشان بيرون کشيدند تا تصاوير و فيلم هايي را که ذخيره کرده بودند به يکديگر نشان بدهند. دقايقي بعد آن ها سرگرم گفت وگو و تماشاي تصاوير داخل گوشي يکديگر شدند و از هر دري سخن مي گفتند و مي خنديدند در اين هنگام مرد جواني به نوجوانان کوچه نشين نزديک شد و در حالي که سعي مي کرد بسيار مودبانه و خيرخواهانه صحبت کند خطاب به دانش آموزان گفت: بچه ها چه کار مي کنيد؟ يکي از نوجوانان نگاهي به مرد مذکور انداخت و با لهجه خاص خودش گفت: هيچي!

کليپ ها و تصاوير شبکه هاي اجتماعي را نگاه مي کنيم!  مرد خوش برخورد که خيلي دوستانه با نوجوانان کنار آمده بود آرام آرام، اعتماد آنان را جلب کرد و از مدل و نوع گوشي هاي تلفن همراهشان پرسيد. هرکدام از دانش آموزان پاسخي به او دادند و مدل و نوع گوشي خودشان را گفتند. در ميان اين گفت وگوها ناگهان چهره مرد جوان در هم کشيده شد و او با آه و افسوسي که از نهادش برمي خاست تلاش کرد تا خود را غمگين و ناراحت نشان بدهد. مرد مذکور با بغضي در گلو گفت: نبايد فرزندان ما چنين وضعيتي داشته باشند! هرکدام از شما بايد الان بهترين لپ تاپ و تبلت ها را داشته باشيد! نه اين که با گوشي هاي رنگ و رو رفته و دست دوم، درس بخوانيد! 

يکي از دانش آموزان نوجوان که از حرف هاي آن مرد به وجد آمده بود، در حالي که گوشي تلفن همراهش را خاموش مي کرد خطاب به آن مرد گفت: شما چه مي گوييد! همين گوشي کارکرده را هم با هزار بدبختي تهيه کرده ايم تا از درس هايمان عقب نمانيم!  مرد ياد شده که ديگر به هدف پليد خود نزديک شده بود، آهي عميق کشيد و گفت: من صاحب يک شرکت معتبر هستم که از مدتي قبل در جست وجوي دانش آموزان و نوجوانان بي بضاعت به حاشيه شهر و مناطق محروم مي روم تا اين گونه کودکان و نوجوانان را شناسايي کنم! وجدانم قبول نمي کند که خيلي از بچه ها گوشي تلفن ندارند يا از گوشي هاي دست دوم استفاده مي کنند!

وقتي مطمئن شدم که آن ها وضعيت مالي خوبي ندارند، گوشي هوشمند کهنه و کارکرده آن ها را مي گيرم و در عوض به آن ها لپ تاپ و تبلت هاي نو آکبند مي دهم!  حالا هم که شما را ديدم، خيلي دلم به حالتان سوخت، گوشي هايتان را به من بدهيد تا لپ تاپ هاي نو و بسته بندي شده به شما بدهم!  مرد جوان در حالي که اين سخنان را بر زبان مي راند، به طرف موتورسيکلت رفت و دو دستگاه لپ تاپ پلاستيک پيچ را از داخل کارتن بيرون آورد و به دست نوجوانان داد. دانش آموزان هم محله‌اي که ناباورانه و هاج و واج به يکديگر نگاه مي کردند در ميان بهت و حيرت کارتن‌هاي حاوي لپ تاپ را از آن مرد جوان گرفتند و گوشي‌هاي تلفن همراه خودشان را به او دادند.

در اين هنگام مرد مذکور سوار موتورسيکلت شد و با خداحافظي از نوجوانان، به سرعت از آن محل دور شد. هنوز مرد جوان مسافت زيادي را طي نکرده بود که دو نوجوان لپ تاپ هايشان را به دست گرفتند و با خوشحالي وصف ناپذيري به طرف منزلشان دويدند تا لپ تاپ هاي نو را به اعضاي خانواده خود نشان بدهند اما وقتي با شادماني پلاستيک هاي اطراف لپ تاپ را باز کردند تازه متوجه شدند که ماکت پلاستيکي لپ تاپ دريافت کرده  و در دام يک شياد سارق گرفتار شده اند.

يکي از دو نوجوان مذکور که 15 سال دارد و شکايت خود را در دادسراي عمومي و انقلاب مطرح کرده است درباره چگونگي اين ماجرا گفت: پدرم کارگر است و به سختي مخارج زندگي را تامين مي کند اما من او را مجبور کردم که يک دستگاه گوشي تلفن همراه هوشمند برايم بخرد چون مي خواستم نزد دوستانم کم نياورم با آن که مادرم نيز با پاک کردن گل زعفران به پدرم براي هزينه هاي زندگي کمک مي کند ولي من به اين وضعيت خانوادگي توجهي نداشتم تا اين که گوشي تلفن را برايم خريدند اما آن مرد شياد اين گونه فريبم داد و گوشي را به سرقت برد.

وقتي فهميدم لپ تاپ آکبند، فقط يک ماکت پلاستيکي است بلافاصله سراغ دوستم رفتم که ديدم او هم گريه مي کند! به همين دليل به کلانتري رفتيم و ماجراي سرقت را بازگو کرديم!  با صدور دستوري از سوي قاضي سيدجواد حسيني (معاون دادستان ) تلاش گسترده ماموران تجسس کلانتري با راهنمايي و نظارت سرگرد جعفر عامري (رئيس کلانتري) براي شناسايي و دستگيري اين دزد شياد آغاز شد.

قاضي حسيني در اين باره به خانواده ها هشدار داد: با توجه به شگردها و ترفندهاي مختلف سارقان و کلاهبرداران بايد بزرگ ترها آموزش هاي لازم را به کودکان و نوجوانان بدهند تا به راحتي فريب افراد شياد و کلاهبردار را نخورند. اين مقام ارشد قضايي افزود: جوانان و نوجوانان نيز بايد هوشيار باشند و به افراد ناشناس اعتماد نکنند چرا که احتمال دارد حوادث جبران ناپذيري رخ دهد. معاون دادستان همچنين تصريح کرد: از سوي ديگر نيز خانواده ها مراقب فرزندان خود هنگام استفاده از فضاهاي مجازي باشند و خطرات و مضرات شبکه هاي مختلف اجتماعي را به آنان گوشزد کنند و توصيه هاي پليسي را براي استفاده و مراقبت از گوشي تلفن همراه جدي بگيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره