برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مردانی: لباس‌های تاناکورا عامل انتقال کرونا هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مردانی: لباس‌های تاناکورا عامل انتقال کرونا هستند

ايرنا/ عضو ستاد ملي مقابله با کرونا گفت: لباس هاي تاناکورايي عامل بسيار مهمي براي انتقال ويروس کرونا و حتي ديگر بيماري هاي عفوني هستند.

دکتر مسعود مرداني با تاکيد بر اينکه استفاده از ماسک يکي از بهترين راه هاي جلوگيري از انتقال کرونا به ديگران است، افزود: لباس هاي آلوده به ويروس کرونا در شرايط هاي متفاوت ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت سبب انتقال ويروس کرونا به ديگران باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تاکيد کرد: لباسهاي تاناکورايي بايد قبل از عرضه براي فروش در فروشگاه ها، شست وشو و ضدعفوني شوند.

دکتر مرداني بيان اينکه رعايت پروتکل هاي بهداشتي از جمله رعايت فاصله اجتماعي و شست‌ وشوي مکرر دست ها از ديگر مسائلي است که سبب کاهش آلودگي و انتقال کرونا مي شود، اظهار داشت: در مجموع رعايت هرچه بيشتر پروتکل هاي بهداشتي ضامن سلامتي و ادامه زندگي است.

عضو ستاد ملي مقابله با کرونا بار ديگر خاطر نشان کرد: ويروس کرونا شايد ضعيف شود اما در همان سطح همچنان قادر است افراد بزرگسال و کساني را که بهداشت فردي را رعايت نمي کند درگير سازد.

وي همچنين از مردم خواست ضمن رعايت کامل پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفوني دست ها و فاصله گذاري اجتماعي خود را در مقابل ابتلا به ويروس کرونا حفظ کند.

دکتر مرداني از مردم خواست فريب ادعاها در مورد داروهاي ضد کرونايي را نخورند و افزود: هيچ دارويي براي پيشگيري از ويروس کرونا در دنيا ساخته نشده و هر دارويي بايد پس از تاييديه هاي علمي و آزمايشگاهي معتبر جهاني در دسترس قرار گيرد.

سيما سادات لاري سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي روز گذشته(چهارشنبه) از جان باختن ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر از هووطنان از زمان شيوع ويروس کرونا(اوايل اسفند ۱۳۹۸) تا کنون خبر داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar