برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگیری داماد و پدرش به دلیل برگزاری عروسی

منبع
مهر
بروزرسانی
دستگیری داماد و پدرش به دلیل برگزاری عروسی

مهر/ رئيس دادگستري سيريک گفت: در راستاي مصوبه ستاد ملي کرونا مبني و پيشگيري از برگزاري مراسم عروسي و عزاداري در روستاي گزپير پدر و داماد بازداشت شدند.

مجيد حسينقلي اظهارداشت: در راستاي سياست‌هاي ستاد ملي کرونا و تأکيدات رئيس کل محترم دادگستري استان هرمزگان به رؤساي حوزه‌هاي قضايي، مبني بر برخورد با برگزار کنندگان تجمعات مانند مراسم عروسي، حکم جلب پدر داماد و داماد به دليل عدم تمکين به قانون صادر شد.

حسينقلي افزود: پس از صدور دستور قضايي به مرجع انتظامي، مأموران به محل برگزاري جشن عروسي اعزام شدند که داماد و پدرش جلب و بازداشت شدند.

وي با اشاره به اينکه اقدام اين فرد، خلاف ستاد ملي کرونا و عدم رعايت توصيه‌هاي بهداشتي صورت گرفته بود، تصريح کرد: بنابراين دستورات لازم جهت بازداشت داماد و متوليان برنامه سريعاً صادر شد، که مشاراليه جلب و با قرار تأمين کيفري روانه بازداشتگاه شد.

رئيس دادگستري سيريک تأکيد کرد: برگزاري هرگونه مراسم عزا و عروسي و تجمع ديگر، تهديد عليه بهداشت عمومي محسوب مي‌شود، در راستاي اعلام مصوبه ستاد ملي کرونا و شرايط حاد کنوني، و در جهت جلوگيري از بالا رفتن ميزان مرگ و مير ناشي از اين بيماري، از هرگونه تجمعي جلوگيري خواهد شد.

وي مردم شهرستان سيريک را به رعايت مصوبات ستاد ملي کرونا توصيه و بيان داشت: با توجه به افزايش شيوع بيماري کرونا، از مردم شهرستان انتظار داريم ضمن رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، از تجمعات خودداري و از ماسک استفاده کنند.

رئيس دادگستري سيريک به نص صريح قانون در اين زمينه اشاره نمود و گفت: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامي، برگزاري هرگونه مراسم عزا و عروسي در اين ايام ممنوع و به منزله تهديد سلامت جامعه است و با صاحبان مراسمات عزا و عروسي و تجمعات غيرقانوني برخورد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar