logo

پایان اختلاف مالی با شلیک مرگبار

منبع
شرق
بروزرسانی
پایان اختلاف مالی با شلیک مرگبار

شرق/ مردي که متهم است دوستش را به‌دليل اختلاف حساب هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده است، در زندان در انتظار جلسه محاکمه به‌سر مي‌برد.

رسيدگي به اين پرونده از زماني آغاز شد که به کارآگاهان جنايي استان فارس خبر دادند جسد مردي جوان به نام کاوه را در باغي پيدا کرده‌اند. وقتي مأموران به محل رفتند و جسد را مشاهده کردند، فهميدند اين مرد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. به‌دليل اينکه احتمال داشت فرد يا افرادي به قصد سرقت ميوه وارد باغ شده و دست به جنايت زده باشند، بررسي شرايط باغ در دستور کار قرار گرفت و در نهايت مشخص شد دزدي اتفاق نيفتاده است.

کارآگاهان در ادامه با بررسي راه‌هاي ورود به محل جنايت به اين اطمينان رسيدند که مقتول خودش در باغ را به روي مهاجم يا مهاجمان باز کرده و از پيش آنها را مي‌شناخته است. بنابراين احتمال داده شد کاوه قرباني تسويه‌حساب شخصي و کينه‌جويي شده باشد. در چنين شرايطي بازجويي از اعضاي خانواده مرد کشته‌شده مي‌توانست گره اين معماي جنايي را باز کند، اما خانواده مقتول حرف زيادي براي گفتن نداشتند و فقط توضيح دادند کاوه براي مراقبت از باغ و ممانعت از سرقت به آنجا رفته بود و آنها خبر ندارند چه فردي با چه هدف و انگيزه‌اي دست به سلاح برده و او را هدف قرار داده است.

جسد مقتول به پزشکي قانوني منتقل شد و تحقيقات ادامه پيدا کرد تا اينکه سرنخ‌هايي از اختلاف کاوه با يکي از دوستانش به نام ميثم به دست آمد. شناسايي و بازجويي از ميثم آغاز شد. اين مرد ادعا کرد اطلاعي از قتل ندارد اما در ميان گفته‌هايش تناقض‌هاي زيادي وجود داشت که سبب شد ظن پليس به او بيشتر شود و بازجويي‌ها تا آنجا ادامه پيدا کرد که مرد مظنون به کشتن دوستش اقرار کرد.

ميثم در اعترافاتش گفت: از مدتي قبل با کاوه اختلاف حساب داشتم. با اينکه حق با من بود، او حرفم را قبول نمي‌کرد، همين هم باعث شد از دست او عصباني شوم و کينه به دل بگيرم. شب حادثه در‌حالي‌که مي‌دانستم کاوه در باغ است، با نقشه قبلي سلاحي برداشتم و سراغش رفتم و او را به قتل رساندم اما از کاري که کرده‌ام، پشيمان هستم.

متهم ادامه داد: زمان جنايت کسي من را در حال ورود و خروج از باغ نديده بود و به همين دليل فکر نمي‌کردم هرگز شناسايي شوم اما خيلي زود دستگير شدم. متهم در ادامه تحقيقات صحنه جنايت را بازسازي کرد. از سويي اولياي‌دم مقتول براي او درخواست قصاص کردند. به‌اين‌ترتيب مراحل مقدماتي تحقيقات قضائي طي شد و پرونده با صدور کيفرخواست عليه متهم روي ميز قضات دادگاه کيفري استان فارس قرار گرفت. ميثم به‌زودي در دادگاه بايد از خودش دفاع کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar