برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تهران از شنبه نارنجی است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تهران از شنبه نارنجی است

باشگاه خبرنگاران/ تهران از روز شنبه در وضعيت نارنجي کرونا قرار خواهد گرفت و محدوديت‌ها در تهران و شهر‌هايي که از قرمز به وضعيت نارنجي تبديل شده اند، کاهش پيدا خواهد کرد.

عليرضا رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا از طرح پيشنهاد منع آمد و شد شبانه در شهر‌هاي نارنجي در جلسه روز شنبه ستاد ملي مقابله با کرونا خبر داد.

رئيسي گفت: اين پيشنهاد در جلسه روز شنبه مطرح و بررسي خواهد شد و در صورت تاييد در شهري مانند تهران که از شنبه وضعيت نارنجي دارد ممنوعيت تردد شبانه ادامه خواهد داشت.

همچنين در شهر‌هاي نارنجي بنابر اعلام سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا فعاليت گروه‌هاي ۳ و ۴ شغلي و مراکز تجمعي مانند پاساژ‌هاي سربسته و برخي اماکن فرهنگي و مذهبي ممنوع است.

فهرست مشاغل گروه ۳: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌هاي کودک، استخر‌هاي سرپوشيده، سينما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالار‌هاي پذيرايي، آرايشگاه‌هاي زنانه و سالن‌هاي زيبايي و کاهش فعاليت مترو و حمل و نقل عمومي درون شهري در گروه‌هاي شغلي سه قرار دارند..

فهرست مشاغل گروه ۴: همايش‌ها، برگزاري مراسم اجتماعي، فرهنگي و مذهبي، مدارس شبانه‌روزي، باشگاه‌هاي ورزشي مربوط به ورزش‌هاي پربرخورد، از جمله کشتي، کاراته و جودو، کافه‌ها، چايخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخاني، باغ وحش‌ها، شهربازي‌ها و مراکز تفريحي آبي در گروه‌هاي شغلي چهار قرار دارند.

فعاليت ادارات در تهران وشهر‌هاي نارنجي
در تمام وضعيت‌هاي سه گانه شرايط هشدار، مأموريت‌هاي اداري غيرضرور لغو مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند از اعزام کارکنان خود به مأموريت‌هاي اداري غيرضرور خودداري کنند. مأموريت‌هاي ضروري و اجتناب ناپذير در وضعيت‌هاي زرد، نارنجي و قرمز با تأييد بالاترين مقام مجاز در سطح استان و مأموريت‌هاي ضروري در سطح ملي صرفا با تأييد مقام مجاز در سطح ملي قابل انجام است.

ادارات ارائه دهنده خدمات ضروري و دستگاه‌هاي مرتبط با مأموريت‌هاي اساسي و مديريت شهري مي‌توانند با تشخيص بالاترين مقام مسئول (در سطح ملي يا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۱/۳ (يک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در ساير ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

برگزاري جلسات اداري با رعايت دستورالعمل‎‌ها و الزامات ابلاغي از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از جمله شرايط محل جلسه و فضاي مورد نياز براي هر يک از شرکت کنندگان و با رعايت محدوديت‌هاي قابل انجام بوده و تعداد شرکت کنندگان جلسات در وضعيت نارنجي حداکثر ۲۰ نفرخواهد بود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar