برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در تهران اعلام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده در تهران اعلام شد

فارس/ رئيس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران جزئيات اعمال محدوديت‌هاي کرونايي هفته آينده در تهران را اعلام کرد.

عليرضا زالي، رئيس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بيان اينکه آثار اعمال محدوديت‌ها بر ميزان مرگ و مير، بستري و مراجعه سرپايي در هفته‌هاي آتي منعکس خواهد شد، بيان داشت:تغيير وضعيت شيوع بيماري در شهر تهران از قرمز به نارنجي است.
وي از استمرار بخشي از محدوديت‌ها در هفته آينده خبر داد و افزود: بالغ بر ۳۰ درصد ترافيک و تردد درون شهري و ۳۰ درصد استفاده از حمل و نقل عمومي در هفته اخير کاهش پيدا کرده است. علي رغم اينکه برخي از دستگاه‌ها در خصوص تعطيلي کارمندان اقدامي نکردند، اما شاهد کاهش مراجعه به بخش‌هاي اداري بوديم.
به گفته رئيس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ، ۱۴۵ هزار بازديد تلفيقي با محوريت نيروي انتظامي در ۱۰ روز اخير انجام شد که گزارشات حاکي از اجراي ۹۰ درصد دستورالعمل‌ها توسط اصناف شهر تهران دارد.
زالي همچنين از شهروندان و کسبه به علت اين همراهي با توجه به محدوديت‌هاي اقتصادي تشکر کرد و گفت: استمرار اين همراهي‌ها به طور قطع اثرات مطلوبي در پي دارد و مي‌تواند نويد بخش روزهاي خوبي باشد.
وي تصريح کرد: محدوديت‌هاي اعمالي در شهرهايي با وضعيت نارنجي بيماري متفاوت از شهرهايي با وضعيت قرمز است. از هفته آينده در مشاغل اضطرار تصميم بر حضور دو سوم کارکنان و در ساير بخش‌ها و اداره جات دولتي، غيردولتي و خصوصي حضور ۵۰ درصد کارکنان خواهد بود.
رئيس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  بيان داشت: برخي از محدوديت‌هاي مشاغل گروه ۳ و ۴ استمرار خواهد کرد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علميه، نمازهاي جماعت و جمعه و فعاليت‌هاي آييني کماکان در تهران تعطيل خواهد بود.
زالي عنوان کرد: محدوديت‌هاي تردد شبانه و ممنوعيت ورود خودروهاي غيربومي کماکان از هفته آينده در شهرهاي قرمز و نارنجي اعمال خواهد شد.
وي گفت: وضعيت نگران کننده اقتصادي فشار قابل توجهي بر اصناف وارد مي‌کند؛ به همين دليل بايد با کنترل گلوگاه شيوع بيماري از جمله ناوگان حمل و نقل عمومي و اداره جات، تصميمات طوري اتخاذ شود که اصناف را دچار مشکل نکند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar