برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

باشگاه خبرنگاران/ سازمان سنجش جزئيات و زمان پذيرش مقطع کارشناسي ارشد بدون کنکور و بر اساس معدل سال ۹۹ را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

رضا محمدي معاون امور آزمون‌هاي سازمان سنجش آموزش کشور در ابلاغيه اي به دانشگاه ها شرايط و زمان پذيرش کارشناسي ارشد بدون کنکور و بر اساس معدل را ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبات جلسه پانزدهم مورخ ۴ مرداد ۹۹ و جلسه شانزدهم مورخ ۱۰ آبان ۹۹ شوراي سنجش و پذيرش در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي مرحله پذيرش با سوابق تحصيلي (معدل) کارشناسي ارشد ناپيوسته سال ۱۳۹۹ به شرح زير است:

پذيرش براي تمام زير نظام‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامي به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام مي‌شود.

پذيرش صرفا بر اساس سوابق تحصيلي (معدل تراز شده) با اعمال ساير قوانين، مقررات و سهميه‌ها در شيوه با آزمون است.

شرايط رشته محل‌هاي مجاز

رشته محل بايد در آزمون سال ۱۳۹۹ اطلاع رساني شده باشد و پذيرش آن‌ها براي سال ۱۳۹۹ منع نشده باشد.

رشته محل فاقد انتخاب رشته کننده ردي باشد و تعداد افراد ثبت‌نامي آن کمتر از ظرفيت مجاز باشد.

اعلام درخواست پذيرش رشته محل در اين مرحله توسط دانشگاه در سامانه رشته ها

ظرفيت اين مرحله برابر تفاضل تعداد ثبت نامي پذيرفته شدگان از ظرفيت مجاز خواهد بود. تعداد ثبت نام شدگان بر اساس قوانين مصوب در اين شيوه نامه باشد.

مهلت ثبت درخواست پذيرش در اين مرحله در سامانه رشته‌ها از تاريخ ۱۱ لغايت ۱۴ آذر ۹۹ براي دانشگاه‌ها تعيين شده و ذکر شده است که  اين مهلت تمديد نخواهد شد. در ضمن امکان ثبت و اقدام براي درخواست‌هاي ارسالي بعد از مهلت مقرر وجود ندارد. در اين مهلت دانشگاه ها بايد رشته محل هاي خالي مانده را به سازمان سنجش اعلام کنند و بعد از بررسي سازمان سنجش ميزان ظرفيت و رشته ها اعلام خواهد شد.

در بخش ثبت درخواست پذيرش در سامانه رشته‌هاي پيش فرض وضعيت تمامي رشته محل‌ها بصورت حذف غير فعال خواهد بود؛ بنابراين براي ثبت درخواست پذيرش صرفا لازم است رشته محل از وضعيت حذف خارج شود و از فعال سازي ساير رشته محل‌هايي که قصد پذيرش در ظرفيت خالي آن‌ها نيست خودداري شود.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسي ارشد به دانشگاه ها ابلاغ شد

گفتني است، فاطمه زرين آميزي، سخنگوي سازمان سنجش و آموزش کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهي، درباره آخرين تصميمات براي جذب دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد بدون کنکور، اظهار کرد: امسال مقرر شده است تا پذيرش داوطلبان در برخي رشته‌هاي کارشناسي ارشد براساس سوابق تحصيلي و بدون کنکور انجام شود.  بررسي رشته ها و ميزان ظرفيت در حال انجام و نهايي شدن است و به زودي سازمان سنجش جزئيات را براي ثبت نام اعلام خواهد کرد. 

زرين آميزي اظهار کرد: اين تصميم بر اساس مصوبه ستاد کرونا، در برخي رشته‌هاي کارشناسي ارشد انجام خواهد شد و پذيرش داوطلبان بدون کنکور صورت خواهد گرفت، يعني پذيرش بدون کنکور در رشته‌هايي انجام خواهد شد که داوطلب آن‌ها بسيار کمتر از ظرفيت پذيرش در دانشگاه‌ها برآورد شود. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره