برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش سازمان حج و زیارت به باز شدن مرز عراق

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش سازمان حج و زیارت به باز شدن مرز عراق

فارس/ در حالي که معاون وزير راه و شهرسازي به رفع محدوديت تردد مسافر به عراق اشاره کرده بود، معاون عتبات سازمان حج و زيارت از اعزام نشدن هيچ زائر و کارواني به عتبات بدون هماهنگي با وزارت بهداشت و ستاد کرونا خبر داد.

روز گذشته شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از رفع محدوديت تردد مسافر به عراق از مرزهاي پرويزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کرستان از شنبه ۲۶ دسامبر خبر داد و گفت: امکان تردد مسافر بين ايران و عراق وجود دارد.
پس از اين ادعا، بسياري از عاشقان سفر به عتبات براي تشرف به اين سفر معنوي پيگير شدند تا بتوانند در ايام فاطميه به حرم سيدالشهدا (ع) مشرف شوند و با توجه به اينکه عراق از اسفند سال گذشته با بستن مرزها از پذيرفتن زائر خارجي عذرخواهي کرده بود، بتوانند پس از حدود ۱۱ ماه دلتنگي و ممنوعيت، به عتبات سفر کنند.
اما حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحماني، معاون عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زيارت خبرگزاري فارس با بيان اينکه فعلا اعزام هيچ زائري در قالب کاروان يا فردي به عتبات نداريم، گفت: تا زماني که وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا براي برقراري سفر به عتبات مجوز لازم را صادر نکنند، حتي اگر مرزها هم باز شود، هيچ زائري به عتبات اعزام نمي‌کنيم.
البته باز شدن دو مرز پرويزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کرستان را نمي‌توان براي اعزام زائران به عتبات در نظر گرفت، چرا که زيرساخت‌ها و امنيت لازم براي تردد زوار در اين مرزها پيش‌بيني نشده است و بايد منتظر بود با تدابير لازم و فروکش کردن کرونا، سفر به عتبات همچون گذشته از مرزهاي زميني مهران، شلمچه، چذابه و خسروي از سر گرفته شود.
سفر به عتبات از اوايل اسفند سال گذشته با شيوع کرونا متوقف شد و پس از آن ايران با تدوين پروتکل‌هاي بهداشتي خواستار برقراري اعزام‌ها شد که به دليل شرايط موجود، استاندار نجف و کربلا از پذيرش زائر خارجي عذرخواهي کردند و حتي در اربعين امسال هم به دليل نبود زيرساخت مناسب امکان پذيرش زائر خارجي را نداشتند. با اين حال چند روز قبل از اربعين و در حالي که به نپذيرفتن زائر خارجي تأکيد داشتند، به پذيرش زائر از برخي کشورها همچون ايران به صورت محدود اشاره کردند که ايران نيز به دليل شرايط با هماهنگي ستاد مبارزه با کرونا هيچ زائري به کربلا اعزام نکرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar