برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سارقین مسلح لباس پلیس پوشیده بودند

منبع
برنا
بروزرسانی
سارقین مسلح لباس پلیس پوشیده بودند

برنا/ حمله مسلحانه به يک منزل در روزهاي اخير در منطقه تهران نو منجر به سرقت مقادير زيادي از اموال يکي از شهروندان شد.
 
پرونده تخلفات مامورنماها در تهران هر روز در حال پيچيده تر شدن است و کار شهروندان را در تشخيص مامورين انتظامي و اعتماد به ان ها نيز سخت کرده است تا جايي که مسئولين ارشد انتظامي شهر بارها از شهروندان خواسته اند که حتما از مامورين انتظامي درخواست کارت شناسايي و حکم ماموريت کرده و به افرادي که با لباس شخصي مدعي مامور بودن هستند نيز اعتماد نکنند. بي توجهي شهروندان به اين مسئله در روزهاي اخير منجر به حوادثي شده است که آخرين آن سرقت مسلحانه از يک منزل در شرق تهران است.

سرهنگ اردشير نادري، سرکلانتر يازدهم پليس پيشگيري پايتخت در خصوص اين حادثه گفت: طي روزهاي اخير يک تماس تلفني با مرکز 110 گرفته مي شود و خبر يک حمله مسلحانه به کلانتري 128 تهران نو مي رسد که بلافاصله تيم هاي عملياتي به منطقه اعزام شده و يک تيم فکر نيز براي مديريت اين حادثه تشکيل شد.

او افزود: پس از رسيدن به محل با يک خانم مواجه شديم که هراسان خبر از سرقت تلفن همراه خود و مبلغ 300 ميليون ريال داد و پس از اخذ مشخصات متهم، او را در يکي از محلات اطراف منزل اين خانم بلافاصله دستگير کرديم.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: ما از شهروندان خواهشمنديم که حتما قبل از باز کردن درب منزل بر روي هر شخصي هم کارت شناسايي و هم حکم ماموريت را رصد کرده و در صورت عدم تطبيق، هرچه سريع تر مراتب را به مرکز 110 اطلاع دهيد.

متهم اين پرونده افزود: من به شدت از اقدام خود پشيمان هستم و مي دانستم بالاخره دستگير خواهم شد. ما زنگ را زديم و بلافاصله مشاهده کرديم که درب منزل باز شد و به داخل منزل رفته و سرقت را انجام داديم. من به اين خانم هيچ آسيبي وارد نکردم و صرفا اموال او را به سرقت بردم.

شاکي اين پرونده در خصوص اتفاقات آن روز گفت: پس از اين که اين افراد به منزل من حمله کردند و اموال و پول من را به سرقت بردند بلافاصله با 110 تماس گرفتم و روز جمعه بود و در کم تر از 10 دقيقه به محل خانه من رسيدند و پس از دو روز نيز توانستند فرد مهاجم را دستگير کنند. پس از سرقت من به اداره چهره نگاري رفتم و اين فرد همان روز که شناسايي شد در ساعت 12 شب دستگير شد.

او افزود: نيروي انتظامي پس از اين اتفاق کمک زيادي به من مي کرد و در اين روزها که من از شدت ترس نمي توانستم بخوابم من را در محل هايي که ترس داشتم همراهي مي کردند و مراقب من بودند. من حتي ديگر مي ترسيدم از منزل خارج شوم. من در آن روز اشتباه کردم و حتي ممکن بود منجر به از دست دادن جانم شود. قبل از اين اتفاق تصور مي کردم واقعا تنها خواهم بود اما افسر پرونده به خوبي به من کمک کرد. 

شاکي پرونده تصريح کرد: اين افراد که به خانه من آمدند لباس مبدل نيروي انتظامي پوشيده بودند و به همين دليل از شهروندان خواهش مي کنم تا زماني که به صورت کامل کارت شناسايي مامورين هر اداره اي را نديده اند اجازه ورود به منزل را به آن ها ندهند.

او در پايان گفت: تصور مي کردم که همسايه ما زنگ خانه را زده است و به همين علت درب را بدون توجه باز کردم در صورتي که اگر ابتدا مي پرسيدم چه کسي پشت درب است اين اتفاقات رقم نمي خورد. من به چشم ديدم که افسر پرونده من دو روز به منزل نرفت تا سارق منزل مرا دستگير کرد. از روزي که اين اتفاق افتاده است من نتوانستم آرامش داشته باشم و اميدوارم اين متهم به سزاي عمل خود برسد.

سرکلانتر يازدهم پليس پيشگيري پايتخت در پايان اظهار کرد: متهم اين پرونده پس از تکميل تحقيقات به مرجع قضايي تحويل داده خواهد شد و ضرورت دارد تا شهروندان براي جلوگيري از چنين اتفاقاتي درب منزل خود را به روي افراد ناشناس به هيچ وجه باز نکنند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره