logo

وقوع ۲۱ مورد آتش ‌سوزی در عرصه ‌های جنگلی مازندران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وقوع ۲۱ مورد آتش ‌سوزی در عرصه ‌های جنگلی مازندران

ايسنا/ پس از آنکه هواشناسي مازندران ضمن هشدار درباره افزايش دما و وزش باد گرم، از احتمال آتش سوزي جنگل‌ها خبرداده بود، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران گفته که، بين ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضي جنگلي مازندران دچار حريق شد.

پيش از اين سيدابراهيم ميرعمادي رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان نکا نيز از احتمال حريق جنگل ها به دليل هواي گرم هشدار داده و گفته بود که، با توجه به شرايط جوي جهت جلوگيري از هرگونه حريق احتمالي در عرصه هاي جنگلي و اقدام به موقع نسبت به حضور حداکثري نيرو ها، تمام پرسنل در حالت آماده باش کامل هستند.
در رامسر و بابل نيز، آتش‌سوزي، بخش زيادي از عرصه‌هاي جنگلي را از بين برده بود و نيروهاي مردمي پا به پاي مسئولان، به اطفاي حريق پرداختند.
با وجود تمامي آماده‌باش‌ها، بخشي از عرصه‌هاي جنگلي در سراسر مازندران، گرفتار حريق شد و بخش زيادي از اين حريق نيز پس از ساعت‌ها ايجاد خسارت، کنترل شد.
اسحاق عطايي مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران - ساري، در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به آخرين وضعيت آتش سوزي جنگلهاي مازندران اظهار کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسي مازندران تمام ادارات شهرستاني و واحدهاي نظارتي حفاظتي در حالت آماده باش قرار گرفتند.
وي افزود: تا اين ساعت ۲۱ مورد آتش سوزي در استان مازندران اطفاء حريق شده است که در ۸ فقره در ساري، ۵ فقره در سوادکوه، ۳ فقره در قائمشهر، ۲ فقره در بابل و آمل، نکا، بهشهر هر کدام يک فقره آتش‌سوزي اتفاق افتاد که با همکاري نيروهاي انتظامي، هلال احمر، منابع طبيعي و مردم اطفا حريق صورت گرفت.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران-ساري، خاطرنشان کرد: تا اين لحظه در هيچ گونه حريقي در عرصه‌هاي جنگلي نداريم و اکنون در تمام عرصه‌ها آتش مهار شده است.
عطايي خاطرنشان کرد: مجموعا بين ۱۰ تا ۱۵ هکتار از اراضي جنگلي مازندران دچار حريق شد.
وي در پاسخ به اينکه با وجود تداوم اين سامانه تا روز دوشنبه نيز اقدامات پيشگيرانه چه خواهد بود، گفت: تمام همکاران در حفاظت و طرف هاي قرارداد مجريان طرح‌هاي حفاظتي در تمام عرصه‌هاي جنگلي براي پيشگيري و جلوگيري از آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي تمام سطح استان حضور دارند.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران - ساري در توصيه‌اي به مردم گفت: در صورت حضور در جنگل ها از خاموش شدن آتش اطمينان حاصل کرده و در صورت مشاهده آتش سوزي در جنگل با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل، تماس گرفته و اطلاع رساني کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره