برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات قتل بی رحمانه مادر توسط دو فرزندش

منبع
خراسان
بروزرسانی
جزئیات قتل بی رحمانه مادر توسط دو فرزندش

خراسان/ دو برادر که پس از قتل بي رحمانه مادرشان، جسد او را در کوه به آتش کشيده بودند، در حالي راز اين جنايت هولناک را فاش کردند که در تنگناي بازجويي هاي تخصصي قرار گرفته بودند.

بيست و يکم آبان گذشته، زني با تسليم شکوائيه اي به پليس از گم شدن ناگهاني مادر 51 ساله اش خبر داد و از پليس کمک خواست. او به کارآگاهان اداره جنايي گفت: مادرم از روز گذشته (99.8.20) که به منزل برادرم رفته بود گم شده است و ديگر خبري از او نداريم! با اعلام اين گزارش، تحقيقات مقدماتي در اين باره آغاز شد اما در بررسي هاي اوليه، سوسوي ضعيفي از وقوع جنايت نيز نمايان شد و به عنوان يکي از فرضيه هاي پليسي مورد توجه قرار گرفت.

با مطرح شدن فرضيه جنايي، اين موضوع به طور غيرمحسوس زير ذره بين تحقيقات رفت و به اين ترتيب پسر 25 ساله طاهره (زن گم شده) با صدور دستور قضايي، به پليس آگاهي احضار شد اما او ادعا کرد: مادرم ساعت 14 بيستم آبان به منزل من آمد ولي حدود ساعت 16 به قصد رفتن به منزل خواهرم از خانه ما خارج شد که ديگر من هم خبري از او ندارم!

در اثناي تحقيقات کارآگاهان، سخن از قولنامه منزل مسکوني زن 51 ساله به ميان آمد که اکنون گم شده بود و کسي از آن قولنامه اطلاعي نداشت! همين موضوع احتمال وقوع جنايت با انگيزه مالي را قوت بخشيد و اين گونه بود که با دستور سرهنگ جواد شفيع زاده (رئيس پليس آگاهي ) گروه ورزيده اي از کارآگاهان دايره فقداني هاي پليس آگاهي ماموريت يافتند تا به طور ويژه، اين پرونده را با استفاده از راهنمايي هاي قضايي پيگيري کنند.

ماجراي تحقيقات غيرمحسوس با رصدهاي اطلاعاتي به طور شبانه روزي ادامه داشت تا اين که قاضي دکتر زرقاني در سمت قاضي ويژه قتل عمد ، سکان رسيدگي به پرونده هاي جنايي را به عهده گرفت و به مطالعه سطور اوراق پرونده گم شدن زن 51 ساله پرداخت.

اين در حالي بود که کارآگاهان به زمينه روشني از احتمال وقوع قتل دست يافته و منتظر صدور دستوري از سوي مقام قضايي بودند. اسناد و مدارک ارائه شده توسط کارآگاهان کافي بود تا قاضي جديد ويژه قتل عمد، پازل به هم ريخته اين پرونده را در کنار يکديگر قرار دهد و به موشکافي ماجراي گم شدن زن ميان سال بپردازد طولي نکشيد که قاضي دکتر زرقاني دستور بازداشت دو پسر جوان و عروس زن گم شده را صادر کرد و به اين ترتيب آن ها روز پنج شنبه گذشته بازداشت شدند و در حالي زير رگبار سوالات فني و تخصصي قرار گرفتند که قاضي ويژه قتل عمد به طور مستقيم بر روند تحقيقات نظارت مي کرد.

هنوز چند ساعت از دستگيري مظنونان اين پرونده جنايي، نگذشته بود که سرنخ هايي از تناقض گويي و داستان سرايي آنان به دست آمد. به همين  دليل  تحقيقات با حضور قاضي ويژه قتل عمد در پليس آگاهي ادامه يافت تا اين که در يک لحظه و زماني که سوالات پيچيده قضايي، روند گيج کننده اي به خود گرفته بود، ناگهان عروس جوان لب به اعتراف گشود و راز قتل «طاهره» را فاش کرد.

او گفت: شوهرم با همدستي برادرش او را در منزل ما به قتل رساندند و .... فرمانده انتظامي که با تدابير ابلاغي براي پيگيري ويژه پرونده هاي جنايي، بر روند فعاليت هاي پليسي در اين  خصوص نظارت مستقيمي دارد، روز گذشته پس از کشف بقاياي جسد زن ميان سال، در گفت وگوي اختصاصي گفت: ماجراي گم شدن قولنامه، کارآگاهان را به اين نتيجه رساند که احتمالا جنايتي خانوادگي رخ داده است. به همين دليل و با دستورات قضايي، اعضاي خانواده زن گم شده، زير ذره بين رصدهاي اطلاعاتي و تحقيقات غيرمحسوس قرار گرفتند.

سردار سرتيپ دوم محمد کاظم تقوي افزود: پس از بازداشت فرزندان و عروس اين زن، بررسي ها با شگرد پليسي و در حضور مقام قضايي ادامه يافت تا اين که در نهايت راز اين جنايت هولناک گشوده شد.  سکاندار امنيت سرزمين خورشيد با قدرداني از دستورات ويژه و به موقع قاضي زرقاني تصريح کرد: متهمان پس از چند ساعت داستان سرايي و تناقض گويي، قتل مادرشان را فاش کردند که در اين ميان دو پسر 25 و 19 ساله مقتول اظهار کردند: مادرمان را از روي پله ها به پايين پرت کرديم و سپس با کشيدن پلاستيک به سر نيمه جان او، راه تنفس اش را بستيم و بعد هم جسد او را در کوه هاي خلج به آتش کشيديم!

 سردار تقوي با اشاره به اعترافات يکي از متهمان ادامه داد: يکي از متهمان مدعي است«وقتي مادرم به منزل ما آمد، نپرداختن اقساط وام ازدواجم را به رخم کشيد که دايي ام ضمانت مرا کرده بود! به همين  دليل من عصباني شدم و زماني که او به قصد رفتن از منزل، روي پله ها ايستاده بود او را هل داديم! او هنوز نبض داشت که پلاستيک را به سرش کشيديم تا خفه شد. بعد خودرويي را به مبلغ 100 هزار تومان اجاره کرديم و جسد او را درون يک چمدان به کوه هاي خلج برديم و با تينر  آتش زديم.

روز بعد هم دوباره به محل رفتيم و جسد سوخته را چند کيلومتري بالاتر برديم و دوباره آتش زديم تا اثري باقي نماند. در حالي که جست وجوهاي شبانه در پنج شنبه گذشته براي يافتن بقاياي جسد مقتول بي نتيجه ماند ، صبح روز گذشته دوباره کارآگاهان اداره جنايي به فرماندهي سرهنگ علي بهرامزاده (رئيس اداره جنايي) به جست وجو در ارتفاعات خلج ادامه دادند تا اين که بالاخره حدود ساعت 15 ، بقاياي جسد سوخته و لنگه کفش مقتول پيدا شد و به اين ترتيب سه متهم اين پرونده جنايي دوباره زير رگبار سوالات تخصصي و قضايي قرار گرفتند تا زواياي پنهان ديگر اين جنايت وحشتناک نمايان شود.

يکي از متهمان به برداشتن قولنامه منزل مادرش، به منظور فروش آن درحالي اعتراف کرد که بقاياي جسد، روز گذشته با دستور قاضي ويژه قتل عمد به پزشکي قانوني انتقال يافت. بررسي هاي ويژه در اين پرونده جنايي همچنان با دستورات محرمانه قضايي ادامه دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar