برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ماجرای درگیری مرگبار جمعی در زندان رجایی شهر

منبع
ايران
بروزرسانی
ماجرای درگیری مرگبار جمعی در زندان رجایی شهر

ايران/ حکم قصاص جواني که در زندان مرتکب قتل شده بود از سوي قضات ديوان عالي کشور نقض شد تا بار ديگر پرونده‌اش در شعبه 4 دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شود.

رسيدگي به اين پرونده از سال گذشته با وقوع يک درگيري مرگبار جمعي در زندان رجايي شهر آغاز شد و بر اساس گزارش مأموران پليس، دو نفر آغاز کننده اصلي درگيري بوده‌اند و در جريان آن يکي از آنها به‌نام خسرو به شدت مجروح شد و پس‌ از انتقال به بيمارستان فوت کرد. در ادامه مشخص شد درگيري در يکي از بندهاي زندان رخ داده است. پس‌ از آن فيلم‌هاي دوربين‌ها مورد بازبيني قرار گرفت که اين تصاوير نشان مي‌داد جواني به‌نام پيام با جسم نوک تيزي خسرو را مجروح کرده است.

به اين ترتيب پيام بازداشت شد. وي در اين باره گفت: قبول دارم ضربه‌اي به خسرو زده‌ام اما مطمئن نيستم که ضربه من باعث مرگ او شده باشد. من و خسرو، هر دو از زنداني‌هاي قديمي بوديم و بر سر وکيل بند شدن باهم اختلاف داشتيم. او مدام نوچه‌هايش را به سراغ من مي‌فرستاد تا دعوا راه بيندازد و من از وکيل بند شدن، منصرف شوم حتي چندباري هم قصد داشت تا جانم را بگيرد. روز حادثه خسرو دوباره درگيري راه انداخت و چند نفري با تيزي با هم درگير شديم. به‌همين خاطر من تنها کسي نبودم که تيزي داشتم و ضربه زدم و ممکن است فرد ديگري عامل قتل او باشد.
با توجه به اعترافات متهم، کيفرخواست عليه او صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه 4 دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسيدگي به اين پرونده ابتدا نماينده دادستان کيفرخواست عليه متهم را خواند و خواستار مجازات متهم رديف اول و 14 متهم ديگر پرونده شد.
در ادامه اولياي دم نيز خواستار مجازات متهم شدند و گفتند حاضر به گذشت نيستند.

پس‌ از آن متهم با تکرار ادعاهاي قبلي‌اش گفت: خسرو دشمنان زيادي در زندان داشت و من تنها کسي نبودم که به او ضربه زدم. آن روز او با نوچه‌هايش به من حمله کرد و اگر از خودم دفاع نمي‌کردم شايد جانم را از دست مي‌دادم. بجز من 15 – 10 نفر ديگر هم در آن درگيري بودند و همه آنها هم تيزي داشتند اما از هيچ کدام بازجويي نشد تا مشخص شود ضربه کشنده را چه کسي زده است. سپس قاضي از متهم پرسيد: به چه جرمي محکوم به حبس شدي که متهم گفت: چند سال قبل به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودم که خانواده‌ام توانستند از اولياي دم رضايت بگيرند و قرار بود بزودي از زندان آزاد شوم.

متهم در پاسخ به اين سؤال که غير از خودت چه کساني با مقتول درگير شدند، گفت: آن روز خسرو به‌خاطر نگاه چپ با چند نفر درگير شده بود که اين درگيري باعث شد تا چند زنداني ديگر هم وارد دعوا شوند. پس ‌از متهم رديف اول، ساير متهمان در جايگاه حاضر و مدعي شدند ضارب اصلي پيام است. با توجه به مدارک موجود در پرونده، قضات تحقيقات بيشتر را لازم ندانستند و حکم به قصاص متهم دادند اما اين رأي مورد اعتراض متهم و وکيل مدافع او قرار گرفت. به اين ترتيب پرونده به ديوان عالي کشور رفت و قضات ديوان نيز رأي صادره را نقض کردند و خواستار تحقيقات بيشتر در اين زمينه شدند. با نقض حکم، پرونده براي رسيدگي دوباره به شعبه 4 دادگاه کيفري استان تهران بازگردانده شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره