logo

مدیرکل آموزش عشایری: به خاطر یک حادثه نمی‌توانیم همه کانکس‌ها را جمع کنیم

منبع
ايلنا
بروزرسانی
مدیرکل آموزش عشایری: به خاطر یک حادثه نمی‌توانیم همه کانکس‌ها را جمع کنیم

ايلنا/ مديرکل دفتر توسعه عدالت آموزشي و آموزش عشايري در واکنش به امنيت کانکس‌هاي آموزشي گفت: در جايي که صاعقه‌خيز و خطرناک است بايد نکات ايمني رعايت شود.

«محمدرضا سيفي» مديرکل دفتر توسعه عدالت آموزشي و آموزش عشاير در واکنش به حادثه اخير آتش‌سوزي کانکس معلمان منطقه عشايري خوزستان عنوان کرد: در ابتدا لازم است بگويم که اين افراد معلم عشايري نبودند و کاملا اتفاقي در آن کانکس حضور داشتند و آن کانکس متعلق به يک مدرسه روستايي بوده است، اما در هر صورت کانکس براي دانش آموزان عشايري به علت اينکه مدام در کوچ هستند، بهتر است.

وي در ادامه با اشاره به کانکس‌هاي چرخدار مختص عشاير گفت: برخلاف چيزهايي که گفته مي‌شود، مدرسه کانکسي چرخ دار مجهز به پنل خورشيدي با جايي که براي استراحت معلم در آن تعبيه شده، براي دانش آموز عشايري مناسب تر از مدرسه و يا سازه ثابت است. ضمن اينکه هزينه کانکس‌هايي که داراي پنل خورشيدي هستند، بالغ بر هفتصد ميليون تومان است و قيمت بالايي دارد.

سيفي اظهار داشت: نمي‌توان گفت به خاطر يک حادثه که اتفاق افتاده هر چه کانکس هست جمع کنيم و به جايش ساختمان بسازيم. در واقع مي‌توان براي مدارس روستايي که دانش آموز ثابت دارند، از سازه ساختماني استفاده کرد يا ساختمان سازي کرد، اما براي مدارس عشايري که جمعيت‌شان کم است، حتما نياز به چادر داريم.

مديرکل دفتر توسعه عدالت آموزشي و آموزش عشايري ادامه داد: در حال حاضر ما در مناطق عشايري به هفتصد عدد چادر نياز داريم تا مدرسه‌هايمان تامين شود، متاسفانه اين چادرها اکنون فرسوده شدند و از بين رفتند. اين يک حق مسلم براي دانش‌آموزان است، البته که ما در اين بين به کانکس هم نياز داريم، ولي بايد همه جوانب ايمني هم رعايت شود. وي افزود: در جايي که صاعقه‌خيز و خطرناک است، بايد نکات ايمني مثل رعد و برق گرفته شود. سازمان نوسازي و تجهيز و توسعه مدارس کشور بايد بگويد، چطور کانکس‌ها در زمينه صاعقه ايمن شوند و بايد اين کار انجام شود.

مديرکل دفتر توسعه عدالت آموزشي و آموزش عشاير گفت: به هر حال اين حادثه يک زنگ خطر بوده و بايد مراقبت و تلاش کنيم تا جلوي اين حوادث را با ايمني بگيريم. هر لحظه ممکن است يک حادثه ديگري رخ بدهد يا حتي سيل بيايد. وي در پاسخ به اين سوال که چه ايمني بايد براي کانکس‌ها لحاظ شود؟ گفت: براي جلوگيري از حوادث ناشي از صاعقه بايد وسيله حفاظتي مانند صاعقه‌گير بالاي کانکس تعبيه شود. شايد اين پيشنهاد بتوانند کمک کننده باشد.

مديرکل دفتر توسعه عدالت آموزشي و آموزش عشاير در واکنش به اين پرسش که آيا براي برپايي چادر يا گذاشتن کانکس در يک محل، بررسي‌هاي لازم انجام مي‌شود تا حادثه‌اي دانش آموزان يا معلمان را تهديد نکند؟ گفت: بله، البته اين کانکس عشايري نبوده است، اما در زمينه عشاير غالبا جايي که کوچ مي‌کنند، همانجا کانکس و چادر را برپا مي‌کنند و اغلب در نقاط ايمن مستقر مي‌شوند. اين اتفاق و شرايط به گونه‌اي بوده که بايد ما هم کمک کنيم تا رسيدگي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره