نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

آغاز فاز عمومی واکسیناسیون کرونا از زمستان 1400

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آغاز فاز عمومی واکسیناسیون کرونا از زمستان 1400

ايسنا/ رئيس کميته علمي مقابله با کرونا با اشاره به اينکه واکسن کرونا با استفاده از توان داخلي و هم با خريد از ديگر کشورها تامين مي‌شود، گفت: زمستان آينده نيز واکسيناسيون عمومي آن شروع خواهد شد.

مصطفي قانعي، دبير ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در پاسخ به نگراني مردم درباره تامين واکسن کرونا در کشور، با اشاره به موضوع بالا، گفت: کميته علمي مقابله با کرونا در تلاش است تا نياز کشور به واکسن کرونا را با کمک توليدات داخلي و خريد از ديگر کشورها تامين کند.
وي افزود: در اين برنامه قرار است حدود ۱۶ ميليون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بيش از ۲۵ ميليون دوز از طريق واردات و ۲۵ ميليون دوز با استفاده از توليدات داخلي تامين شود. واکسيناسيون عمومي نيز اسفندماه سال آينده شروع مي‌شود.
به گفته رئيس کميته علمي مقابله با کرونا، زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتي و درماني، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداري در اولويت واکسيناسيون قرار دارند. بهار و تيرماه سال آينده نيز افراد بالاي ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بيماري زمينه‌اي و افرادي که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند، واکسن دريافت مي‌کنند.
وي همچنين بيان کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نيز نوبت به واکسيناسيون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بيماري زمينه‌اي و شاغلان ضروري و کارکنان بهداشتي که در خط اول مواجهه نيستند، واکسن مي‌زنند. در نهايت نيز در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، همه مردم در مقابل اين بيماري واکسينه خواهند شد. 
بر اساس اعلام معاونت علمي رياست جمهوري، قانعي با اشاره به اينکه ۹ شرکت در حال توليد واکسن کرونا هستند، گفت: ۳ مورد از آنها به فاز باليني رسيده‌اند. يک همکاري مشترک با کوبا داريم که اين واکسن نيز در مراحل خوبي قرار دارد. به زودي واکسن مورد تاييد ايراني به مرحله توليد نهايي خواهد رسيد. پايگاه يونيسف، ايران را يکي از کشورهاي سازنده و توليدکننده واکسن کرونا معرفي کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره