نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

واکنش رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس به سقف ۵ سکه برای مهریه

منبع
مهر
بروزرسانی
واکنش رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس به سقف ۵ سکه برای مهریه

مهر/ رئيس فراکسيون زنان و خانواده مجلس تأکيد کرد: هيچ ماده‌اي در زمينه مهريه شامل تعيين ۵ سکه به جاي ۱۱۰ سکه و.... تصويب و تأييد نشده و اين ‌ها همگي پيشنهادات صورت ‌گرفته برخي نمايندگان است.

فاطمه قاسم‌پور گفت: با توجه به در دستور کار بودن تدوين اصلاحيه قانون حمايت خانواده، فراکسيون قصد داشت موضوع مهريه را نيز در همان اصلاحيه مورد بررسي قرار دهد و در صورت لزوم، تغييرات و اصلاحاتي را اعمال کند.
وي افزود: اما مطالبه برخي مردان که در نوسانات اقتصادي مسائلي از باب پرداخت مهريه برايشان ايجاد شده بود، برخي آقايان نماينده مجلس را بر آن داشت تا طرح‌هايي را در زمينه اصلاح قانون مهريه ارائه دهند.
وي با بيان اين‌که فراکسيون کليه طرح‌هاي ارائه‌شده را مورد بررسي قرار داد، تأکيد کرد: اين طرح‌ها اگرچه رافع مسائل مردان بود، اما مشکلات زيادي را براي زنان در پي داشت. به همين منظور فراکسيون زنان و خانواده مجلس طي جلساتي با ارائه‌دهندگان طرح‌‎ها و جامعه کارشناسي، به بررسي طرح‌هاي مذکور پرداخت.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: يکي از طرح‌ها که در کميسيون قضايي در دست بررسي قرار دارد، چندي پيش در جلسه کارشناسي با دعوت فراکسيون از حضور پژوهشگران حقوقي و قضايي و در محل اين کميسيون مورد بررسي قرار گرفت و توضيحات مدافعين طرح نتوانست جامعه کارشناسي را قانع سازد.
رئيس فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد: به همين جهت مقرر شد جلسه‌اي با حضور نخبگان و کارشناسان حقوقي و قضايي تشکيل شود و با اجماع و اقناع نخبگاني به نتيجه قابل قبولي دست يابيم.
قاسم‌پور با بيان اين‌که مسير بررسي کارشناسي تا دستيابي به نتيجه ادامه خواهد داشت، تاکيد کرد: تاکنون هيچ ماده‌اي در زمينه مهريه شامل تعيين ۵ سکه به جاي ۱۱۰ سکه و.... تصويب و تأييد نشده و اين‌ها همگي پيشنهادات صورت‌گرفته برخي نمايندگان است.
وي تأکيد کرد: ما در فراکسيون زنان و خانواده مجلس ضامن برقراري موازنه حقوقي ميان زنان و مردان هستيم و اصلاحيه مربوط به مهريه نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و بايد به گونه‌اي باشد که هم مسائل مردان را مرتفع سازد و هم در راستاي تأمين حقوق زنان باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar