نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

هشدار ذوالفقاری درباره اثر مسافرت ‌های خارجی بر گسترش کرونا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هشدار ذوالفقاری درباره اثر مسافرت ‌های خارجی بر گسترش کرونا

تسنيم/ معاون وزير کشور گفت: يکي از زمينه‌هايي که مي‌تواند باعث ورود و گسترش بيماري در کشور شود مساله مسافرت‌هاي خارجي است.

حسين ذوالفقاري در پنجاه و ششمين جلسه کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي مديريت کرونا با بيان اينکه بايد کاري کنيم که در عين مديريت هوشمند بيماري کرونا، امورات جاري جامعه و کشور هم دچار صدمه و آسيب نشوند، گفت: با توجه به هشدارهاي وزارت بهداشت در خصوص احتمال بروز اپيدمي جديد اين بيماري و موج چهارم، بايد با نهايت دقت و هوشمندي عمل کنيم و اجازه ندهيم بيماري که امروز در کشور در شرايط کنترلي قرار دارد، دوباره اوج گيرد.

معاون وزير کشور تصريح کرد: رسيدن آمار مرگ و ميرها به عددي در حدود 70 نشان از تلاش شبانه‌روزي و مسير رو به روشن مجموعه دستگاه‌هاي ذي ربط در کنترل بيماري کرونا دارد و بايد اين هماهنگي و هم نظري تا ريشه‌کن شدن کامل بيماري در کشور تداوم يابد.
ذوالفقاري اظهار داشت: يکي از زمينه‌هايي که مي‌تواند باعث ورود و گسترش بيماري در کشور شود مساله مسافرت‌هاي خارجي است و در اين خصوص اين پيشنهاد به ستاد ملي کرونا به خصوص در مورد کشور ارمنستان مطرح مي‌شود که مساله ورود شهروندان ارمنستاني به کشور به شرط انجام تست prc بلامانع شود.
رييس کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي مديريت بيماري کرونا با بيان اينکه بايد براي شرايط پساکرونايي کشور برنامه‌ريزي‌هاي لازم را داشته باشيم، گفت: امروز کشور به لحاظ بيماري در شرايط کنترلي قرار دارد و پيش‌بيني‌مان بر اين است که بعد از عيد نوروز با همه‌گير شدن واکسن به وضعيت گذار و در نهايت به شرايط ثبات برسيم.
وي تاکيد کرد: بايد چهار وزارت خانه کشور، راه و شهرسازي، وزارت خارجه و بهداشت اين آمادگي و هماهنگي لازم را در کنترل اوضاع و مديريت شرايط بيماري داشته باشند.
ذوالفقاري در عين حال گفت: کرونا بيماري غافلگير کننده‌اي است و احتمال اينکه با کشف واکسن هم اين بيماري ادامه داشته باشد، وجود دارد و براي همين آمادگي چهار وزارتخانه براي کنترل اوضاع، ضروري به نظر مي‌رسد.
معاون وزير کشور گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با تهيه و راه اندازي شبکه سکوي دولت همراه آمادگي خدمات رساني در بستر الکترونيک را دارد و بايد از اين بستر به بهترين شکل ممکن استفاده کنيم.
وي ابراز اميدواري کرد: با توجه به خبرهاي خوبي که از تهيه واکسن کرونا در کشور مي‌شنويم؛ ان‌شاالله شاهد حضور هر چه سريعتر واکسن ايراني در جامعه در جهت مهار کامل اين بيماري باشيم.
پنجاه و ششمين جلسه کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي مديريت کرونا با حضور ايرج حريرچي معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و عليرضا رئيسي معاون بهداشتي اين وزارتخانه در محل وزارت کشور برگزار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar