برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

3 ادمین سایت‌های شرط‌بندی به دام افتادند

منبع
فارس
بروزرسانی
3 ادمین سایت‌های شرط‌بندی به دام افتادند

فارس/ رئيس پليس فتا پايتخت از شناسايي و دستگيري سه ادمين خبر داد که براي سايت‌هاي شرط‌بندي تبليغ مي‌کردند.
کارشناسان پليس فتا تهران بزرگ چند صفحه اينستاگرامي فعال در زمينه تبليغ سايت‌‌هاي شرط‌‌بندي آنلاين مشاهده کرده و موضوع را به صورت ويژه در دستور کار قرار دادند.
در تحقيقات اوليه مشخص شد افرادي با راه‌اندازي بيش از سه صفحه در شبکه‌هاي اجتماعي، برخي از کاربران فضاي مجازي را با تبليغات فريبنده به سمت و سوي سايت‌هاي شرط‌بندي هدايت کرده و از آن‌ها کلاهبرداري مي‌کنند.
در نهايت با بررسي هاي تکميلي افسران سايبري پليس فتا و اقدامات همه جانبه در اين زمينه سه نفر از ادمين‌هاي اصلي صفحات مورد نظر با مجموع بيش از يک ميليون نفر عضو، مورد شناسايي قرار گرفته و پس از تشريفات قضائي در يکي از محله‌هاي غربي تهران بزرگ دستگير شدند.
سرهنگ داود‌ معظمي گودرزي رئيس پليس فتا پايتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مجرمان پس از انتقال به پليس فتا و مشاهده ادله ديجيتال موجود در پرونده به دريافت مبالغ زيادي در قبال تبليغات سايت‌هاي شرط بندي اعتراف کرده و از اين اقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کردند.
وي با بيان اينکه شهروندان نبايد مورد فريب تبليغات اغوا کننده فضاي مجازي قرار بگيرند، خاطرنشان کرد: برخي مجرمان سايبري در قالب سايت‌هاي شرط‌بندي و قمار، پيش‌بيني و غيره با ترفندهاي پيچيده، اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکي کاربران مي‌کنند و با در اختيار گرفتن رمز پويا و اطلاعات کارت‌بانکي که توسط خود قرباني در اختيار مجرمان گذاشته مي‌شود، اقدام به برداشت از حساب بانکي آن‌ها مي‌کنند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه کرد: با توجه به اينکه سايت هاي شرط بندي و قمار غير قانوني هستند، کاربران حوزه فضاي سايبر به تبليغات واهي و دروغين اين سايت ها توجه نکنند و از ورود و عضويت در سايت هاي شرط بندي خودداري نمايند تا از بروز مشکلات بعدي جلوگيري شود؛ شهروندان همچنين مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص تهديدات و آسيب‌هاي فضاي سايبري به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره