برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بهبودیافتگان کرونا ممکن است به ویروس جهش یافته مبتلا شوند

منبع
فارس
بروزرسانی
بهبودیافتگان کرونا ممکن است به ویروس جهش یافته مبتلا شوند

فارس/ رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري گفت: علائم کرونا مي تواند در قالب ريزش مو، تب، ضعف، خستگي، سردرد و اختلالات خلقي، دو الي سه ماه ادامه پيدا کند.

پيام طبرسي به برخي پرسش هاي متداول مربوط به بيماري کرونا پاسخ داد.
وي با تاييد ابتلاء مجدد افرادي که به کرونا مبتلا شده اند گفت: البته امکان دارد اين افراد به صورت خفيف درگير بيماري شوند. به ويژه با حضور ويروس هاي جهش يافته اين احتمال بين ۲۰ تا ۴۰ درصد وجود دارد. ضمن اينکه افراد بي علامت بيشتر مي توانند اين بيماري را به ديگران انتقال دهند.
رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري افزود: علائم کرونا مي تواند در قالب ريزش مو، تب، ضعف، خستگي، سردرد و اختلالات خلقي تا دو الي سه ماه ادامه پيدا کند. اگر اين علائم قابل تحمل باشد مشکلي ندارد اما اگر شديد بود بايد حتما به پزشک مراجعه کرد.
طبرسي با اشاره به اينکه کرونا درمان قطعي ندارد گفت: تمام جهان به سمت پيشگيري از اين بيماري رفته است. حدود ۹۰ درصد مقالات به واکسيناسيون و روش هاي پيشگيري مي پردازد. تاثير بسياري از داروها هنوز به اثبات نرسيده است. فقط داروهاي رمدسيوير، اکتمرا و دگزامتازون مي توانند در فاز التهابي حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از مرگ جلوگيري کنند. بسياري از بيماران حتي با خوردن دارو درگيري ريه دارند چون داروي خاصي براي درمان وجود ندارد.
وي افزود: انتقال بيماري کرونا از طريق سطوح و وسايل بسيار کمرنگ شده است و بيشترين راه انتقال از طريق تنفس و افراد مبتلا است. بنابر اين اگر افراد فاصله فيزيکي را رعايت کنند، ماسک بزنند، دست ها را بشويند و در جمع حاضر نشوند، انتقال از طريق سطوح وجود ندارد.
رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري در پاسخ به اينکه بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت مبتلايان به فاويسم جزو افراد پر خطر هستند و واکسيناسيون اين افراد از چه زماني آغاز مي شود؟ گفت: بر اساس سند واکسيناسيون در ايران اولويت اول با کادر درمان و خانه هاي سالمندان است. پس از آن افراد بالاي ۶۵ سال و سپس افرادي که سن آنها بين ۱۸ تا ۶۴ سال بوده و داراي بيماري زمينه اي هستند انجام مي شود که  بيماران فاويسم در اين گروه جاي مي گيرند. 

وي افزود: افرادي که واکسن کرونا مي زنند ناقل نيستند چون واکسن از ويروس ضعيف شده و ترکيب با پروتئين ساخته مي شود اما افرادي که اين بيماري را از ديگران گرفته اند ناقل هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar