برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تقویم آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر شد

منبع
مهر
بروزرسانی
تقویم آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر شد

مهر/ در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶ آزمون کشوري برگزار مي‌شود. اما تقويم آزمون‌هاي کشوري بر مبناي شرايط کرونا ممکن است تغيير کند و سايه لغو و تعويق به دليل شرايط کرونا همچنان بر سر آزمون‌هاي کشوري باقي است.

در مجموع تعداد ۵ آزمون در حوزه وزارت علوم برگزار مي‌شود. مهمترين آزمون کشوري، کنکور سراسري است که در تيرماه ۱۴۰۰ در چهار روز برگزار مي‌شود.

*از ميان آزمون‌هاي ورودي به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي در سال ۱۴۰۰، آزمون دکتري (Ph.D) در ۱۵ اسفندماه ۹۹ برگزار شد و نتايج اوليه و انتخاب رشته اين آزمون در سال ۱۴۰۰ اعلام مي‌شود.

در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تعداد ۳۱ آزمون برگزار مي‌شود.

مهمترين آزمون‌هاي کشوري در گروه علوم پزشکي نيز آزمون‌هاي ارشد و دکتري هستند که آزمون کارشناسي ارشد در ارديبهشت ماه و آزمون دکتري تخصصي در تيرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهند شد.

آزمون دستياري نيز به عنوان يکي از مهمترين آزمون‌هاي کشوري علوم پزشکي در کش و قوس برگزاري يا عدم برگزاري قرار داشت و قرار بود در ۲۰ فروردين ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که با اطلاعيه مرکز سنجش آموزش پزشکي در ۷ فروردين ماه ۱۴۰۰ مشخص شد که اين آزمون به تعويق افتاده است و تا اطلاع ثانوي برگزار نمي‌شود.

آزمون فلوشيپ پزشکي با تعويق از خردادماه به تيرماه موکول شد و يک نوبت هم آزمون پيش کارورزي ميان دوره‌اي در ۲۱ خرداد اضافه شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره