نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

هشدار پلیس فتا: «به ‌روزرسانی اپلیکیشن شاد» ترفند تازه مجرمان‌ سایبری

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار پلیس فتا: «به ‌روزرسانی اپلیکیشن شاد» ترفند تازه مجرمان‌ سایبری

فارس/ رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا به ترفند جديد مجرمان سايبري با پوشش به روزرساني اپليکيشن شاد خبر داد.

سرهنگ علي‌محمد رجبي رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با بيان اينکه نرم افزار شاد را بايد از منابع معتبر دانلود کرد اظهار داشت: اخيرا شاهد ارسال پيامک‌هايي با عنوان «به روزرساني اپليکيشن شاد» از سوي افراد سودجو براي دانش‌آموزان هستيم.
وي گفت: در اين پيام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده تا اپليکيشن شاد خود را به روز کنند چرا که در غير اين‌ صورت اپليکيشن شاد آنها غير فعال شده و ديگر خدماتي به آنها ارائه داده نخواهد شد.
رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به اين موضوع که پيام‌هايي که از سوي مجرمان سايبري براي دانش‌آموزان ارسال مي‌شوند هدفي جزء سرقت اطلاعات تلفن همراه ندارند تصريح کرد: دانش‌آموزان و خانواده‌هاي محترم به هيچ وجه به اين پيام‌ها توجه نکرده و به لينک‌هاي ارائه شده در اين پيام‌ها مراجعه نکنند، چرا که احتمال آلودگي به بدافزارهاي مخرب، جاسوسي و جعلي و سرقت تمامي اطلاعات گوشي اعم از پيامک‌ها، مخاطبين، عکس‌ها و... وجود دارد.
وي خاطرنشان کرد: افراد براي دانلود و بروز رساني اپليکيشن شاد به فروشگاه نرم افزار معتبر داخلي و يا وب سايت shad.medu.ir مراجعه کنند و به هيچ وجه به لينک هاي ارسالي در شبکه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي نامعتبر توجه نکنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar