نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جزئیات کشته‌شدن قاتل 8 نفر در درگیری با پلیس

منبع
شرق
بروزرسانی
جزئیات کشته‌شدن قاتل 8 نفر در درگیری با پلیس

شرق/ مردي خشمگين در شهرستان کنگان استان بوشهر آخرين و فجيع‌ترين جنايت سال 99 را رقم زد و خودش نيز توسط مأموران پليس کشته شد.

ساعت 21 روز 28 اسفند سال گذشته صداي شليک‌هاي پياپي آرامش را در يکي از محلات شهرستان کنگان بر هم زد و افرادي که با اين صداها از خانه بيرون آمده بودند بلافاصله پليس را در جريان واقعه قرار دادند. دقايقي بعد تيمي از مأموران به محل موردنظر رفتند و با ورود به خانه‌اي که صداي تيراندازي از آنجا به گوش رسيده بود، با پيکر بي‌جان و غرق در خون پنج نفر مواجه شدند.

همه اين افراد به ‌صورت مستقيم هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده بودند. کارآگاهان جنايي در بررسي‌هاي اوليه فهميدند مقتولان شامل سه دختر 14، 18 و 21 ساله و مادربزرگ 75 ساله آنها و همچنين مردي 21 ساله است که با اين خانواده نسبتي ندارد. بعد از کمي تفحص معلوم شد مرد مقتول خواستگار يکي از دختران کشته‌شده بود و روز حادثه در منزل نامزدش حضور داشت. درحالي‌که تحقيقات درباره اين قتل ‌عام در مرحله اوليه بود، خبر رسيد درگيري ديگري در يکي از خيابان‌هاي کنگان رخ داده و مردي جوان با شليک گلوله از پا درآمده است.

شواهد اوليه از جمله نحوه قتل و نوع سلاح به‌کاررفته در جنايت نشان مي‌داد حادثه دوم با کشتار خانوادگي در ارتباط است و يک نفر هر دو حادثه را رقم زده اما اين پايان ماجرا نبود و يک روز بعد تعداد کشته‌شدگان با قتل مردي 50 ساله که مغازه مرغ‌فروشي داشت به هفت نفر رسيد. کارآگاهان در بررسي‌هايي که انجام دادند به سه نفر ظنين شدند و بعد از بررسي‌هاي دقيق‌تر اطمينان يافتند يکي از آنها اين جنايات را مرتکب شده است. بررسي سوابق اين متهم نشان مي‌داد او در سال 73 دختر‌‌عموي خود را کشته و دستگير و زنداني شده اما توانسته بود رضايت اولياي دم را جلب کند و آزاد شود. قاتل مدتي بعد به کشور قطر رفته اما در آنجا به جرم حمل مواد مخدر دستگير و به 20 سال زندان محکوم شده بود. او بعد از آزادي از زندان قطر به ايران برگشت و دست به اين کشتار زد.

تحقيقات براي شناسايي ردپاي قاتل ادامه داشت تا اينکه معلوم شد تعداد مقتولان او در واقع هشت نفر است، زيرا وي يک هفته قبل نيز مردي ميانسال را قرباني کرده بود. کارآگاهان پي بردند اين متهم با مقتولان اختلاف داشته و به دليل نارضايتي از آنها چنين جنايات فجيعي را ترتيب داده است. اطلاعات به‌دست‌آمده حکايت از آن داشت که او قصد دارد به منطقه گوده کنگان برود و کشتاري ديگر را در آنجا رقم بزند و سپس به مقر انتظامي حمله کند و بر تعداد قربانيان خود بيفزايد. کارآگاهان بعد از جمع‌آوري اين مدارک توانستند نشاني قاتل را پيدا کنند؛ به اين ترتيب تيمي ويژه براي دستگيري او وارد عمل شد، اما اين متهم که به سلاح کلاشينکف مجهز بود، به ‌محض اينکه خود را در حلقه پليس ديد، انگشتش را روي ماشه فشرد و شروع به تيراندازي کرد. اين‌گونه بود که مأموران نيز به ‌سوي قاتل خطرناک آتش گشودند و در نهايت مرد مهاجم هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. اين پرونده در همان واپسين ساعات سال 99 به پايان رسيد، البته هنوز پاره‌اي تحقيقات براي افشاي جزئيات بيشتر از انگيزه قاتل ادامه دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره